شناسهٔ خبر: 67345087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چالدران پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: چالدران با سه میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان در شبانه‌روز گذشته ثبت شد.

صاحب‌خبر -

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فرودگاه شهید باکری ارومیه نیز ۲.۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد، اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جو تا اواسط هفته جاری شرایط برای رخداد بارش های رگباری، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای گاهی شدید در برخی نقاط به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان فراهم است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است شهروندان به هشدار نارنجی صادر شده در این زمینه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد و لازم است کوهنوردان، شهروندان و مردم محلی از تردد در این مسیرها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: به علت وقوع صاعقه و رعد و برق نیز لازم است چوپان ها، کوهنوردان و کشاورزان از تردد در ارتفاعات و کوهپایه ها خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشتر در نیمه شمالی و مرکز استان این روند پیش بینی شده است، گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری هم برای شهروندان توصیه می شود.

صابری با اشاره به احتمال کاهش چند درجه ای دمای هوا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان بوکان با ۳۶ درجه سانتی گراد گرم ترین شهرثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که در اغلب ایام سال بارشهای رگباری در ان رخ می دهد.

نظر شما