شناسهٔ خبر: 67344795 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمیدرضا ابراهیمی خبر داد:

حضور 26 هزار دانشجومعلم در طرح سنجش سواد قرآنی

سرپرست معاونت فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرای طرح سنجش سواد قرآنی دانشجومعلمان در این دانشگاه گفت: تاکنون 26 هزار دانشجو در طرح حضور یافته‌اند.

صاحب‌خبر -

حضور 26 هزار دانشجومعلم در طرح سنجش سواد قرآنی

حمیدرضا ابراهیمی، سرپرست معاونت فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای طرح سنجش سواد قرآنی دانشجومعلمان این دانشگاه گفت: این طرح با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در تمامی پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود. 

وی افزود: در طرح سنجشِ سواد قرآنی، هر دانشجومعلم باید به حداقلِ سواد قرآنی مد نظر برسد. منظور از حداقل سواد، تسلط بر روانخوانی جزء اول تا چهارم قرآن کریم، حفظ ۱۰ صفحه از جزء سی‌ام، درک معنا و تدبر در ۷۲ پیام قرآنی از پنج جزء و فصیح‌خوانی نماز است. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح سواد قرآنی دانشجومعلمان برای تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان الزامی است، گفت: این طرح دارای دو آزمون شفاهی و کتبی است. آزمون شفاهی دارای 140 امتیاز از 200 امتیاز بخش ارزیابی سواد قرآنی است و ملاک ارزیابی در این آزمون مواردی همچون روان‌خوانی، حفظ، درک معنا و تدبر در پیام‌های قرآنی و نیز فصیح‌خوانی نماز خواهد بود. 

سرپرست معاونت فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در آزمون کتبی نیز 30 سوال چهارگزینه‌ای از مجموع 110 سوال طراحی شده به صورت تصادفی انتخاب می‌شود. آزمون کتبی دارای 60 امتیاز از 200 امتیاز بخش ارزیابی سواد قرآنی است.

ابراهیمی با اشاره به حضور نزدیک به 26 هزار دانشجو در این طرح گفت: در آیین‌نامه طرح به این نکته اشاره شده است که ثبت‌نام و شرکت ورودی‌های ۱۴۰۰ در این ترم در اولویت است و سایر ورودی‌ها در صورتی که استان‌ها بتوانند شرایط را برای سنجش فراهم کنند، بلامانع است.

وی تصریح کرد: هر دوره از طرح سنجش سواد قرآنی به فاصله یک ترم خواهد بود، همچنین آزمون کتبی با هماهنگی معاونت آموزشی پردیس‌ها برگزار می‌شود و آزمون شفاهی نیز با هماهنگی مسئولان دارالقرآن‌ها در پردیس‌ها و با نظارت مسئولان گروه‌های قرآنی که از کارشناسان قرآنی یا اعضای هیئت علمی پردیس‌ها هستند، برپا خواهد شد. 

انتهای پیام

نظر شما