شناسهٔ خبر: 67344790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آزمون کنشگری مؤثر ویژه فعالان قرآنی + فیلم

آزمون مقدماتی دوره آموزش کنشگری مؤثر در فضای مجازی ویژه فعالان قرآنی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری آزمون کنشگری موثر در فضای مجازی ویژه فعالان قرآنی + فیلم

به گزارش ایکنا، آزمون مقدماتی دوره آموزش کنشگری مؤثر در فضای مجازی(مِسک) که ویژه فعالان حوزه قرآن کریم طراحی و از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است از صبح امروز آغاز شده است.

این آزمون از ساعت 8 صبح چهارم تیرماه به صورت آنلاین و از طریق سامانه https://qia.ir/soft-war/index.php آغاز شده و مخاطبان تا ساعت 20 امروز امکان حضور در این آزمون را خواهند داشت. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای هر فرد، 20 سوال چهارگزینه‌ای است که باید در مدت 20 دقیقه پاسخ داده شود، این آزمون بدون نمره منفی بوده و نمره قبولی در آزمون نیز دریافت امتیاز 70 از مجموع 100 امتیاز در نظر گرفته شده است.

هر فرد حداکثر دو بار امکان شرکت در آزمون را دارد و نتیجه آزمون نیز ششم تیرماه در کارتابل شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین سوالات آزمون و پاسخ آنها برای مشاهده و استفاده عموم روز هفتم تیر در سایت آزمون منتشر می‌شود. 

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قبول‌شدگان در این آزمون، مدرک معتبر دوره را صادر و در کارتابل شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر این افراد برتر که بالاترین نمرات را دریافت کنند برای دوره حضوری که تابستان امسال برپا می‌شود، دعوت خواهند شد.

برگزاری آزمون کنشگری موثر در فضای مجازی ویژه فعالان قرآنی + فیلم

سیدیاسر ساجدی، معاون اداره کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد این دوره به خبرنگار ایکنا گفت: دوره کنشگری مؤثر در فضای مجازی ویژه فعالان قرآنی طراحی شده و ثبت‌نام آن نیز از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شد و در نهایت ۹۵۰ نفر برای حضور در این دوره آموزشی ثبت‌نام کردند. 

وی در مورد اهداف برگزاری افزود: امروزه فضای مجازی تقریباً بر کل زندگی مردم سیطره پیدا کرده و در همه امور زندگی ساری و جاری شده است. از سوی دیگر با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، مردم در یک محاصره‌ تبلیغاتی از سوی دشمن قرار گرفته‌اند و جهاد برای شکستن این محاصرهِ‌ تبلیغاتی که با ابزار رسانه و فضای مجازی شکل گرفته، جهادی مقدس و ریشه‌ای‌ترین اقدام برای تحقق توصیه‌های هفت‌گانه‌ رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در همین راستا یکی از اقداماتی که برای شکسته ‌شدن این محاصره‌ تبلیغاتی باید صورت گیرد، شبکه‌سازی تخصصی و تربیت انسان‌های رسانه‌ایِ کنشگر، تاثیرناپذیر و اثرگذار در فضای مجازی است. افراد متخصص و آموزش‌ دیده‌ای که با تولید و توزیع محتوای مناسب در قالب اقدامات شبکه‌ایِ آفندی و پدافندی در مقابل عملیات روانی و جنگِ شناختی دشمن در فضای مجازی بتوانند مقابله‌ به‌مثل کنند.

ساجدی تصریح کرد: این سامانه (قرارگاه مسک) تلاشی برای رسیدن به هدف فوق و تاثیرگذاری بر فضای مجازی کشور از طریق بسیج نیروی انسانی مؤسسات قرآنی، فعالان قرآنی و عموم علاقه‌مندان در جهت تولید و انتشار فعالانه‌ محتواهای جذاب قرآنی و دینی، متناسب با شرایط روز جامعه در فضای مجازی است.

وی بیان کرد: در این راستا و در گام اول این دوره، سرفصل‌های آموزشی متناسب تدوین و تولید شده است و افراد موسسات قرآنی با شرکت در این دوره آموزشی که به صورت رایگان برنامه‌ریزی شده است، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. 

معاون اداره کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: در ادامه و با شکل‌گیری شبکه‌ای از افراد، تولید و توزیع محتوای قرآنی به شکل یکپارچه و هماهنگ در فضای مجازی آغاز می‌شود.

ساجدی در پایان با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی فعال در این طرح از حمایت مادی و معنوی معاونت برخوردار خواهند شد، گفت: این دوره آموزشی در سرفصل‌های «ضرورت و کنشگری قرآنی در شبکه‌های اجتماعی»، «چرا سواد رسانه‌ای بیاموزیم»، «بسترشناسی شبکه‌های اجتماعی»، «شبکه‌سازی و جبهه‌سازی در فضای مجازی»، «آموزش کار با شبکه‌های اجتماعی» و «جریان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی» برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

نظر شما