شناسهٔ خبر: 67344754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مرعشی: امروز بانیان وضعیت موجود مدعی و طلبکار هستند/ به پزشکیان می گویند موسوی دوم، هاشمی دوم یا خاتمی دوم نباش، قبلا این حرف ها را به روحانی می زدند

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: کشور ایران دچار مشکلات پیچیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و ایران بعد جنگ تجربه دولت‌های سازندگی و اصلاحات را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسبن مرعشی شامگاه یکشنبه در ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در بوشهر اظهار کرد: اکنون از اصلاح‌طلبان کسی نامزد شده که سابقه منفی ندارد و فردی پاک و صحیح العمل است.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: اینکه پزشکیان گفته تابع سیاست‌های کلی رهبری است جای نقد ندارد زیرا سیاست‌های کلی نظر کارشناسی کشور است.

مرعشی ادامه داد: در مقطعی به روحانی گفته شد نمی‌خواهیم موسوی دوم، هاشمی دوم یا خاتمی دوم باشید بلکه خودش باشد و نیروهای کارشناسی کشور را بکار بگیرد و اکنون نیز به پزشکیان همین حرف زده می شود.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری سه انتخابات با مشارکت پایین اکنون نظام جمهوری اسلامی از این شرایط فاصله گرفته و چرخش کرده است و باید دید می خواهند از این فرصت استفاده شود. در بین نامزدهای انتخاباتی اکنون یک نفر آمده که از بقیه متفاوت و حرف اساسی می زند که باید از فرصت ورود چنین فردی استفاده کرد.

مرعشی عنوان کرد: اکنون باید ایستاد، صحبت از اینکه رای دادیم چه شد، اشتباه است زیرا در مقطعی رای دادیم و با رئیس جمهور شدن سید محمد خاتمی کشور در هشت سال متوالی سالانه رشد بالای ۵.۶ درصد را تجربه کرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای نمونه بوشهری‌ها اکنون خوب درک و لمس می‌کنند، اکنون ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و در آغاز بکار هاشمی رفسنجانی میزان تولید سالانه صنعت پتروشیمی‌ یک میلیون تن بود که در پایان این دولت به ۳۰ و پایان دولت خاتمی به ۸۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

وی افزود: چنین موفقیتی در نتیجه مشارکت حاصل شده و اکنون هیچ راهی ارزان‌تر و کم‌هزینه‌تر از اصلاحات تدریجی در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: در ۱۵ سال پیش سندی بنام چشم انداز ۱۴۰۴ با استفاده از ظرفیت کارشناسی کشور تهیه و در مجمع تشخیص مصلحت به ریاست هاشمی نهایی و به رهبری تقدیم شد و ایشان این سند را ابلاغ کرد.

مرعشی اظهار کرد: براساس این سند ایران باید سالانه به طور متوسط هشت درصد رشد اقتصادی داشته و در سال ۱۴۰۴ به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

وی عنوان کرد: در این ۱۵ سال متوسط رشد اقتصادی کشوری سالانه ۱.۵ درصد بوده و نه تنها قدرت اقتصادی نشد بلکه اقتصاد کشورهای عربستان، ترکیه و امارات به ترتیب سه، ۲.۲ و ۱.۲ برابر اقتصاد ایران شده و دیگر امکان ندارد شکاف بین ایران و عربستان پر شود و اقتصاد کشور به اقتصاد ترکیه برسد.

مرعشی افزود: این سنگ بنای غلط را معجزه هزاره سوم گذاشت که سند برنامه توسعه چهارم را کنار گذاشت و در این شهر و آن شهر با صحبت گزاف گفتند اینقدر تحریم کنید تا تحریم‌دان‌تان پاره شود تا اکنون خجالت بکشیم آن سند به کجا رسیده است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: در سیاست داخلی در سه انتخابات ۱۳۹۸ مجلس یازدهم، ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و ۱۴۰۲ مجلس دوازدهم منحنی مشارکت مردم در سیاست رو به پایین بوده است به نحوی که در آخرین انتخابات بعد از کسر آرا باطله ۳۲ درصد بوده است.

وی افزود: این سطح از مشارکت را با باید با انتخابات مجلس پنجم مقایسه کرد که میزان مشارکت ۷۲ درصد ، در مجلس ششم ۶۷ درصد و متوسط ۱۱ دوره انتخابات ۵۷ درصد بوده است.

مرعشی ادامه داد: در مسائل اجتماعی دیده شد در موضوع تیم ملی فوتبال دچار تفرقه شدیم جمع زیادی از جوانان شکست تیم ایران خوشحال شدند حتی در مسائل ابتدایی و پیش پا افتاده نمی توانیم به عنوان ملتی متحد ظاهر شویم.

وی تاکید کرد: این‌ها همه گریه و فریاد دارد و برای این تلخی‌ها باید سر به دیوار زد، اکنون نیز کم نیستند کسانی که در فضای مجازی پر می‌کنند شرکت نکنید تا نظام دچار فروپاشی شود و باید دید فردای فروپاشی کجا هستیم.

مرعشی یادآور شد: حال باید فکر کرد بعد از فروپاشی کدام شخصیت معتبر می‌تواند برای جمع کردن کشور و بازگرداندن امنیت به جامعه کمک کند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: بوشهری‌ها در صدر بخشی از ملت ایران هستند که جلو انگلیسی‌ها را گرفتند و ایران اکنون کشوری نیست که از بیرون به آن حمله شود.

مرعشی اضافه کرد: کشور ایران دچار مشکلات پیچیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و ایران بعد جنگ تجربه دولت‌های سازندگی و اصلاحات را دارد.

وی تصریح کرد: امروز بانیان وضعیت موجود مدعی و طلبکار هستند و حتی توجه ندارند که زمان عنصری مهم است.

مرعشی یادآور شد: تسخیر سفارت آمریکا به عنوان جاسوس خانه گرفته شد صرف نظر از اینکه درست یا اشتباه بود چرا حل این مشکل به جای ۴۰ در روز ۴۴۴ روز به طول انجامید تا اقتصاد کشور گروگان یک حادثه گروگانگیری شود.

وی افزود: در جنگ ایران و عراق به طور حتم باید مقاومت ایستادگی می‌کردیم چرا باید به جای سه سال ظرف مدت هشت سال طول می‌کشید تا کشور تحت تاثیر مسائل اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: انرژی هسته‌ای حق مسلم کشور بوده که ایران این مشکل را حل کرده در این زمینه به تکنولوژی نیز رسیده و چرا ۳۰ سال کشور باید در این بحران بماند و این زمان را از دست بدهیم.

مرعشی با اشاره به تجربه موفق اتکا به صندوق رای اظهار کرد: مردم ترکیه هیچگاه از رفتن پای صندوق خسته نشدند چند بار ارتش ترکیه دولت‌های منبعث از مردم و احزاب موفق را منحل کرده ولی مردم این کشور خسته نشدند.

وی افزود: ترکیه الگوی موفق و استمرار و پایمردی مردم برای ایستادن پای ابزار مدرن است که در این مسیر موفقیت کسب کردند.

مرعشی ادامه داد: از روزی که آتاتورک در خرابه‌های حکومت عثمانی جمهوری ترکیه را تاسیس کرده سیستم سیاسی ترکیه به مرحله‌ای از بلوغ رشد رسیده که یک حزب اسلامگرا در ذیل حکومتی لائیک می‌تواند ۲۰ سال کنترل کشور را بگیرد و ارتش اهل مداخله دیگر مداخله نکرده که این نتیجه ایستادگی موفق است.

وی افزود: در ایران راهی نداریم روی این موضوع بایستیم و همه کسانی که امروز مخالف با انتخابات آزاد هستند تا دولت منبعث از مردم را زمین‌گیر کنند ولی با این وجود همه این‌ها را با ایستادگی وادار به تسلیم خواهیم کرد.

مرعشی افزود: در ترکیه اصولی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم اردوغان در سمت‌های نخست وزیری و ریاست جمهوری یک کلمه علیه آتاتورک صحبت نکرده و نمی‌تواند .

وی تاکید کرد: یک سری اصول وجود دارد که ما مردم ایران باید به اصالت برگردیم و روی آن ایستادگی کنیم.

27218

نظر شما