شناسهٔ خبر: 67344604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد با خودرو‌های پلاک گذرموقت غیرمجاز و فاقد اعتبار 

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: طرح برخورد با خودرو‌های پلاک گذرموقت غیرمجاز و فاقد اعتبار در سطح راه‌های استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -
                                                               برخورد با خودرو‌های پلاک گذرموقت غیرمجاز و فاقد اعتبار 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: پلاک وسیله نقلیه مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه و مالک بوده که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهنمایی و رانندگی و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است. پلاک گذر موقت نیز از این امر مستثنی نبوده و بعضا در راه‌های استان به صورت غیر مجاز و فاقد اعتبار در حال تردد بوده که اقدام به حرکت آن در معابر ضمن تشدید بی نظمی ترافیکی سبب وقوع جرائم و تصادفات نیز می‌گردد. 
به لحاظ ضرورت کنترل موثر و فراگیر این نوع تخلفات رانندگی، شناسایی رانندگان قانون گریز و پیشگیری از بی نظمی‌های ترافیکی طرح تشدید کنترل تخلفات پلاک‌های گذر موقت وسایل نقلیه وارداتی در سطح راه‌های استان در حال اجرای می‌باشد. خودرو‌های وارداتی پلاک گذر موقت به هیچ عنوان قابلیت نقل و انتقال وخرید و فروش را ندارند. خودرو‌های وارداتی گذر موقت به هیچ عنوان قابلیت دریافت پلاک ملی را ندارند. 
حداکثر مجوز تردد برای خودرو‌های پلاک گذر موقت ۳ ماه بوده و برای یک دوره ۳ ماه دیگر قابل تمدید می‌باشد و بعداز مهلت فوق به عنوان کالای قاچاق تلقی و در صورت مشاهده متوقف می‌گردد. ترددخودرو‌های پلاک گذر موقت در مهلت مقرره صرفا با حضور مالک که اسناد گمرکی به نام وی صادر گردیده مقدور می‌باشد در غیر این صورت از تردد خودرو جلوگیری می‌گردد.

نظر شما