شناسهٔ خبر: 67344594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کابوس جنگ با حزب‌الله؛ از هجوم برای خرید ژنراتور تا اذعان به معادله برد-برد «سید نصرالله»

تهران- ایرنا- وحشت جنگ با حزب الله لحظه ای صهیونیست ها را رها نمی کند و این موضوع را از هجوم آنها برای خرید ژنراتور خورشیدی تا تاکید شهردار حیفا مبنی بر لزوم خروج کارخانه های تولید مواد شیمیایی خطرناک از این شهر می توان متوجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «ایلان لوتان» مسئول ارشد پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت: شهرک های شمال خالی از سکنه، «المطله» نابود شده و کریات شمونه و المناره نیز اوضاع مشابهی دارند. اسرائیل پس از ۹ ماه جنگ علیه حزب الله چه می‌خواهد؟ آیا دو سال دیگر باید این وضع ادامه پیدا کند یا به دنبال تغییرات است؟ موضوع برای حزب الله و نصرالله در صورت ادامه جنگ معادله برد-برد است.

از سوی دیگر، «یونا یاهاف» شهردار حیفا به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نمی‌توانم بگویم که ما آمادگی کامل برای جنگ با حزب الله داریم، زیرا کابینه با ما همکاری نمی‌کند، کل کارخانه های تولید مواد شیمیایی خطرناک باید از حیفا خارج شود، زیرا در تیررس حزب الله هستند.

وی افزود: من از زمان جنگ ۳۳ روزه گفته ام که باید به حزب الله احترام گذاشت، آن ارتشی آموزش دیده است اما ما همه روزه نقش دژبان را داریم و آموزشی ندیدیم. کابینه ما را فراموش کرده و شهرداری حیفا خودش کارها را سر و سامان می‌دهد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از هجوم صهیونیست‌ها برای خرید ژنراتور برق خبر داد و به افزایش ۵ برابری آن طی ساعات اخیر از بیم جنگ گسترده با حزب الله اشاره کرد.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد که این هجوم گسترده پس از اظهار نظر «شائول گلدشتاین» مدیر اجرایی شبکه برق رژیم صهیونیستی رخ داده است.

این در حالی است که گلدشتاین روز پنجشنبه گفت: حسن نصرالله به راحتی می تواند شبکه برق اسرائیل را از کار بیاندازد. ما اوضاع خوبی نداریم و آماده جنگ واقعی با حزب الله نیستیم و پس از ۷۲ ساعت بدون برق خواهیم ماند و امکان زندگی در اسرائیل وجود نخواهد داشت. اگر جنگ به مدت یک یا پنج سال به تعویق افتد، اوضاع بهتری خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور رژیم صهیونیستی به آن به دیده تردید می‌نگرند.

این تحلیلگران با اشاره به همراهی نکردن جامعه بین الملل با جنگ تمام عیار تل آویو علیه لبنان، به خستگی و فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند.

در همین حال، تحلیلگران صهیونیست با اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در جنگ علیه لبنان، اذعان کردند که ارتش این رژیم پس از بیش از هشت ماه جنگ در نوار غزه به شدت دچار فرسایش، خستگی و یاس شده است.

نظر شما