شناسهٔ خبر: 67344415 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارشناس فوتبال:

سپاهان استحقاق قهرمانی در لیگ برتر را نیز داشت

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بدون تردید سپاهان استحقاق قهرمانی لیگ برتر را داشت، اما بعضی عوامل موجب شد این تیم از قهرمانی دور شود؛ اگر این مشکلات نبود طلایی‌پوشان سه هفته مانده به پایان لیگ‌برتر جام را به خانه می‌بردند.

صاحب‌خبر -

محمد یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره قهرمانی سپاهان در جام حذفی اظهار کرد: قهرمانی پس از ۱۱ سال بهانه‌ای شد تا اهمیت این جام برای باشگاه سپاهان بیشتر شود. در هر صورت تمام هواداران از این قهرمانی خوشحال هستند و از نظر من این حداقل استحقاق سپاهان بود، چراکه شاگردان مورایس می‌توانستند در لیگ برتر نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند، اما مسائلی در خارج و داخل تیم موجب شد این اتفاق رقم نخورد.

وی افزود: این قهرمانی سپاهان را به لیگ نخبگان آسیا نزدیک کرد. با وجود اینکه طلایی‌پوشان دو بازی دشوار در مرحله پلی‌آف در پیش دارند، اما به‌طور کلی سرنوشت آن‌ها در لیگ نخبگان آسیا دست خودشان است.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد طلایی‌پوشان در لیگ برتر تصریح کرد: بدون تردید سپاهان استحقاق قهرمانی لیگ برتر را داشت، اما بعضی عوامل موجب شد این تیم از قهرمانی دور شود. اگر این مشکلات نبود طلایی‌پوشان سه هفته مانده به پایان لیگ‌برتر جام را به خانه می‌بردند. در هر صورت قهرمانی جام حذفی اتفاق خوشایندی بود که رقم خورد و سپاهان را به لیگ نخبگان نزدیک کرد.

وی ادامه داد: از نظر من با توجه به اینکه سپاهان در یک قدمی لیگ نخبگان قرار دارد فدراسیون فوتبال باید سقف بودجه تیمی طلایی‌پوشان را همچون پرسپولیس و استقلال افزایش دهد، چراکه طلایی‌پوشان باید بتوانند با بودجه مناسب بازیکنان با کیفیت را خریداری و حفظ کنند.

سپاهان استحقاق قهرمانی در لیگ برتر را نیز داشت

یاوری درباره جدایی برخی بازیکنان کلیدی سپاهان خاطرنشان کرد: زمانی‌که بازیکنان قرارداد محکم نداشته باشند و بندی در قرارداد آن‌ها وجود داشته باشد که به‌راحتی بتوانند فسخ کنند، چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. در زمان تنظیم قرارداد باید چنین مواردی در نظر گرفته شود تا بازیکن نتواند با استناد به یک بند به‌راحتی قرارداد خود را فسخ کند.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که نگاه مورایس به سپاهان برای فصل آینده چگونه است. اگر قرار است سال آینده وضعیتی مشابه فصل گذشته وجود داشته باشد و اتفاقاتی که به واسطه مورایس و کادر فنی در تیم رخ داد بار دیگر رقم بخورد، جای نگرانی بسیاری وجود دارد.

جدایی حسین‌نژاد به نفع سپاهان است

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: برخی بازیکنان همچون فرشاد احمدزاده فصل گذشته پس از حواشی به وجود آمده کیفیت لازم را نداشتند و حضور آن‌ها در ترکیب به چشم نمی‌آمد. امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که بازیکنانی همچون رامین رضائیان و محمد کریمی در تیم ماندگار شوند.

وی تاکید کرد: رفتن محمدجواد حسین‌نژاد می‌تواند به نفع باشگاه سپاهان باشد، چراکه این بازیکن در مرحله پیشرفت است و می‌تواند همچون محمد قربانی، کسری طاهری و سردار آزمون منبع درآمد خوبی برای سپاهان باشد.

یاوری درباره خرید جذب بازیکنان باکیفیت تصریح کرد: اینکه چه بازیکنانی به تیم اضافه شوند از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قرار است بازیکنان خارجی جذب تیم شوند باید همچون اورونوف کیفیت لازم را داشته باشند. باید با دقت عمل بالا برای خرید مهره‌های خارجی اقدام شود تا تجربه بازیکنانی همچون جونیور و عیسی عباس برای سپاهان تکرار نشود. مهره خارجی باید سطح بالاتری از بازیکنان ایرانی داشته باشد و از همین‌رو با تأمل و تلاش بیشتری باید مهره‌های مورد نظر مورایس جذب شوند. در واقع برای خرید بازیکن تفکر فنی نسبت به مسائل دیگر باید در اولویت باشد.

سپاهان استحقاق قهرمانی در لیگ برتر را نیز داشت

باشگاه منتظر پاسخ مورایس نماند

وی خاطرنشان کرد: مورایس از جمله سرمربیانی به‌شمار می‌رود که بعضی از تصمیم‌ها و رفتارهای وی برای اهالی فوتبال حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد، اما از نظر خود این سرمربی حرفه‌ای است.

یاوری اضافه کرد: از نظر من باشگاه سپاهان نباید اجازه دهد فرصت از دست برود و هرچه سریع‌تر باید تکلیف نیمکت خود را با مورایس مشخص کند. مدیران باشگاه باید به سرمربی سپاهان فرصت چندروزه برای پاسخگویی دهند و منتظر نباشند تا وی هر زمان که خواست برای ماندن یا رفتن تصمیم بگیرد.

به گزارش ایمنا، در مرحله فینال جام حذفی سپاهان موفق شد با شکست دو بر صفر مس رفسنجان جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد. پس از این قهرمانی برخی بازیکنان طلایی‌پوش همچون رامین رضائیان و محمد کریمی جدایی خود را از جمع شاگردان مورایس اعلام کردند.

سپاهان استحقاق قهرمانی در لیگ برتر را نیز داشت

نظر شما