شناسهٔ خبر: 67344409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بوستان‌های شهر اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک با اشاره به بهسازی و ساماندهی بوستان خیبر واقع در خیابان داوران گفت: این بوستان سال‌ها با بی‌توجهی به محلی برای ناهنجاری‌های اجتماعی و تردد موتورسیکلت‌ها تبدیل شده بود که این موارد نارضایتی ساکنان محل را به همراه داشته است.

صاحب‌خبر -

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: به دستور مقامات قضائی ورودی‌های پارک با نیوجرسی‌های متعدد مسدود و این امر موجب نازیبایی و ناامنی در محیط بوستان شده بود.

وی افزود: طی هماهنگی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر، ارائه طرح و اجرای پیاده‌روی دو جدولی توسط عوامل اجرایی منطقه در حاشیه بوستان و طراحی ورودی‌ها به نحوی که با حفظ زیبایی، امکان تردد موتورسوار به داخل پارک فراهم نباشد، نیوجرسی‌های موجود حذف و مسیری امن برای تردد شهروندان در حریم بوستان ایجاد شد.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک تصریح کرد: کوتاه کردن چمن‌ها و پاکسازی علف‌های هرز، قطع شاخه‌های خشک درختان، رنگ‌آمیزی مبلمان و اصلاح روشنایی مسیر پیاده‌رو به‌صورت جهادی انجام شد.

حبیبی اضافه کرد: با این اقدام توانستیم بوستان خیبر را به‌لحاظ بصری به سمت مطلوبیت بیشتری سوق دهیم، ضمن اینکه معابر اصلی بوستان نیز توسط منطقه ترمیم و ساماندهی شد.

وی با اشاره به اجرای لکه‌گیری آسفالت در خیابان‌های قائم مقام، جهانگیری، ۲۰ متری میقان، داوران و امام خمینی (ره) ادامه داد: اقدامات انجام شده در بوستان خیبر از جمله زیرسازی و بیس‌ریزی به طول ۱۵۰ متر، پخش بیش از ۲۰۰ تن آسفالت و ۴۰۰ متر جدول‌گذاری انجام شده است.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک تاکید کرد: ۱۵ استاپر در گذرهای عابر پیاده این بوستان برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها در حریم پیاده‌رو نصب و اجرای ۱۵۰ طول دیوار ساحلی استاندارد برای بخشی از رودخانه که در محدوده منطقه چهار واقع شده انجام شده است.

حبیبی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم در دست اقدام یکپارچه‌سازی و مقاوم‌سازی دیوار رودخانه است، گفت: این بوستان سال‌ها با بی‌توجهی به محلی برای ناهنجاری‌های اجتماعی و تردد موتورسیکلت‌ها تبدیل شده بود که این موارد نارضایتی ساکنان محل را به‌همراه داشته است.

نظر شما