شناسهٔ خبر: 67344313 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نسخه لاغر مهران غفوریان بازیگر نقش‌های جدی شد

همشهری آنلاین

مهران غفوریانی که سال‌های قبل می‌شناختیم، یک کمدین در ابعاد بدنی الیورهاردی بود با تعداد زیادی فیلم و بیشتر از آن سریال و طنز تلویزیونی که طرفداران زیادی هم داشت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

از دو سال گذشته او نسخه لاغرتری از خودش را به نمایش گذاشت. تغییرات غفوریان البته تنها ظاهری نبود. او بعد از لاغر شدن در چند سریال در نقش غیر کمدی ظاهر شد؛ چیزی که بسیار عجیب بود و مخاطب پیش از این از او سراغ نداشت.

غفوریان در این مدل جدید ظاهر و بازیگری، چهار سریال غورباقه، نوبت لیلی، خاتون و زخم کاری را کار کرده است. این سریال‌ها همگی از شبکه نمایش خانگی منتشر شده اند و بازخورد‌های متفاوتی از سمت تماشاگران دریافت کرده اند. برخی او را در این نقش‌ها دوست داشته اند و بعضی هم معتقدند او در ژانر کمدی موفق‌تر است.

قورباغه، هومن سیدی

آن‌ها که سال ۹۹ مهران غفوریان را در سریال قورباغه هومن سیدی دیدند، چند دقیقه طول کشید تا او را بشناسند. او نقش یک سرایدار سن و سال‌دار را بازی می‌کرد که با ریش و عینک و صدایی متفاوت و اندامی لاغر، شباهت زیادی به مهران غفوریانی که تماشاگر می‌شناخت نداشت. غفوریان در مصاحبه‌ای با فریدون جیرانی، در باره این سریال گفته که پیشنهاد بازی در آن را زمانی از هومن سیدی گرفته که هنوز لاغر نشده بوده و اصلا در فیلمنامه سریال این نقش مردی درشت هیکل است. به هر حال بازی متفاوت او مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و نظرات مثبت زیادی ارائه شد.

نوبت لیلی، روح الله حجازی

نوبت لیلی سریالی با فضایی ماورایی بود به نویسندگی و کارگردانی روح الله حجازی. سریال ماجرای زنی است که فکر می‌کند نفرینی در کودکی زندگی او و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار داده است. در این سریال مهران غفوریان در یکی دیگر از نقش‌های جدی‌اش ظاهر شد، اما دو دلیل باعث شد کارش دیده نشود. یکی این که سریال به طور کلی تماشاگران زیادی نداشت و از طرف دیگر نقش غفوریان در آن نیمه تمام ماند. طوری که خودش در اینستاگرامش نوشت این سریال زودتر از موعد تمام شد و بخش زیادی از نقش او حتی فیلمبرداری هم نشد.

خاتون، تینا پاکروان

سریال تینا پاکروان سال ۱۴۰۰ از یکی از پلتفرم‌ها پخش شد؛ سریالی در بستر تاریخی که ماجراهایش در زمان جنگ دوم جهانی می‌گذشت. غفوریان در این سریال نقش موسیو، مسئول پذیرش هتل پرشیا را داشت که حوادث سیاسی و عاطفی را از سرمی‌گذراند. این سومین تجربه غفوریان در نقش‌های جدی بود و تینا پاکروان در باره بازی او در این نقش در صفحه شخصی اش نوشت: غییر مسیر تو از نقش‌های کمدی به جدی چنان با انگیزه است و خروجی چنان درست که نمی‌شد برای نقش موسیو به کسی جز تو اندیشید.

زخم کاری، بازگشت، محمدحسین مهدویان.

اما جدیدترین تجربه غفوریان در این مسیر، بازی در فصل دوم سریال زخم کاری بود. او در این سریال نقش مباشر یک سهامدار هلدینگ را بازی می‌کرد که در تمام معاملات و نقشه‌های او نقش دارد. در مقایسه با سه سریال قبلی نقش او در زخم کاری بسیار بیشتر بود و مخاطبان بازی بیشتری از او دیدند. نظرات مثبت درباره کار او در این سریال کم نبود، اما برآیند نظر‌ها نشان می‌دهد او در نقش‌های کمدی بیشتر پذیرفته است.

نظر شما