شناسهٔ خبر: 67344279 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عملیات راه‌اندازی سه طرح حوزه نفت، پتروشیمی و انرژی در دهلران آغاز شد

عملیات آغاز راه‌اندازی پتروپالایش، ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه خوش و فاز اول پروژه نیروگاه صبا دهلران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مخبر سرپرست  ریاست جمهوری  در دهلران برگزار شد. عملیات آغاز راه‌اندازی پتروپالایش، ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه خوش و فاز اول پروژه نیروگاه صبا دهلران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مخبر سرپرست  ریاست جمهوری  در دهلران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از ایلام، فرماندار ویژه دهلران در این آئین همچنین از راه‌اندازی واحد نمک زدایی ۱۰ هزار بشکه‌ای طرح افزایش و نگهداشت میدان نفتی دانان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها از یادگاران دولت شهید جمهور هستند که بهره برداری می شوند و در جهت افزایش تولید و اشتغال موثر هستند.
وی با قدردانی از پیگیری‌های استاندار ایلام و نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذار و وزارت نفت به منظور سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت و پتروشیمی دهلران، گفت: امیدآفرینی در جامعه و رونق اقتصاد منطقه از مهم‌ترین اهداف این پروژه‌ها در شهرستان مرزی دهلران است.
فرماندار ویژه دهلران تصریح کرد: در مجموع ۷۰۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۲۰۰نفر مشغول بکار می‌شوند.
وی بر ضرورت تسریع در عملیات پتروشیمی دهلران هم تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم خدمات ارزنده‌ای در دهلران در حوزه های مختلف انجام شده است.

فرماندار ویژه دهلران همچنین از بهره برداری نیروگاه صبای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در فاز اول بیش از۱۰۰میلیون یورو برای آن هزینه شده و منجر به اشتغال‌زایی برای ۵۰۰نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر بصورت غیر مستقیم خواهد شد.
صادقی ابراز کرد: سال شروع این پروژه شهریور سال ۱۳۹۹ بوده که در دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت داشته که در واقع بخش اعظم پروژه در این دولت تکمیل شده است.
فرماندار ویژه دهلران با اشاره به کل تولید برق این پروژه یعنی ۲۲۵ مگاوات، خاطرنشان کرد: تولید برق این پروژه در حال حاضر ۱۰۰ مگاوات است و فاز دوم این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صادقی به سفر استاندار میسان به ایلام با رایزنی‌های استاندار ایلام و پیگیری برای گشایش مرز چیلات اشاره‌ کرد و گفت: این اقدام گامی مهم در راستای راه‌اندازی مرز چیلات است.
وی تاکید کرد: از مجموعه وزارت نفت درخواست می‌شود که در زمینه سوق دادن اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی به سمت عمران شهری مناطق نفت خیز از حمله دهلران، ابراز کرد: بازگشت پرونده‌های مالیاتی نفت و گاز غرب به استان و ایجاد نمایندگی این شرکت در استان هستیم که گامی موثر در توسعه منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما