شناسهٔ خبر: 67344277 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

طلائی: هر ۲۰ روز یک بنای تاریخی را افتتاح می‌کنیم

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر بیست روز یک بنای تاریخی مرمت شده را افتتاح کرده و به زیرساخت‌های گردشگری کشور اضافه می‌کنیم. مدیرعامل صندوق توسعه و احیا گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر بیست روز یک بنای تاریخی مرمت شده را افتتاح کرده و به زیرساخت‌های گردشگری کشور اضافه می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا، بنای تاریخی حمام قلعه همدان یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور شهاب طلائی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و مدیران استانی افتتاح شد.
 
طلائی در این مراسم گفت: از مهم ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه میراث فرهنگی، احیای پرسرعت بناهای تاریخی و فرهنگی است.
 
وی به نقش شخص وزیر میراث فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: حضور شخصیت توانمندی مانند آقای ضرغامی در قامت وزیر میراث فرهنگی باعث شد که حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری کند و نگاه جدی‌تری به آن شود.

هر بیست روز یک افتتاحیه

طلائی ادامه داد: ما در صندوق توسعه و احیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر بیست روز یک بنای تاریخی مرمت شده را افتتاح کرده و به زیرساخت‌های گردشگری کشور اضافه می‌کنیم.

حمیدرضا حیدری معاون میراث فرهنگی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز حمام قلعه در همدان افتتاح شد و مرمت بناهای دیگر نیز در دستور کار است، گفت: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در جهت جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این حمام متعلق به دوران قاجار است، گفت: این بنا به شماره ۵۰۲۳ و در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حیدری با اشاره به اینکه این بنا در یک طبقه با زیربنای حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاربری حمام احداث شده است، افزود: در حال حاضر این بنا در تملک میراث فرهنگی است و در جهت بهره برداری به آقایان شیرمحمدی و چاردولی واگذار شده است.

مرمت بنا با رعایت حساسیت‌های بسیار

معاون میراث فرهنگی همدان ادامه داد: افرادی که این بنا به آن‌ها واگذار شده تمام تلاش خود را کردند تا این بنا به لحاظ فنی احیاء و مرمت شود و همه نکات را رعایت کردند.

حیدری با بیان اینکه در تمام مدت مرمت این بنا شاهد بودیم که حساسیت این افراد بیش از حساسیت ما بود، گفت: این جای خوشبختی دارد که این بنا به این افراد واگذار شد و امروز این مژده را می‌دهیم که به جز این بنا، بناهای دیگری نیز در حال مرمت هستند.

وی با تأکید بر اینکه مرمت بناهای دیگر در همدان داریم توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در جهت جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بالا بردن پتانسیل‌های مربوط به زیرساخت گردشگری هدف اصلی در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: امیدواریم به اهدافتان برسیم تا خدمات خوبی به گردشگران ارائه دهیم.

گفتنی است حمام قلعه با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد ریالی بخش خصوصی، با کاربری فرهنگی، پذیرایی، مرمت شده و به عنوان ظرفیت‌های گردشگری استان و کشور اضافه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما