شناسهٔ خبر: 67344218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حیات دوباره سبلان پارچه در دولت سیزدهم

اردبیل - ایرنا - شرکت یا کارخانه تجارت دوخت برتر سبلان که به اذعان مدیرعامل آن، تا چند سال قبل در آستانه رکود کامل و ناتوانی در پرداخت بدهی‌های خود قرار گرفته بود، در دولت سیزدهم، حیاتی دوباره یافته و به چرخه تولید و رونق بازگشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا،مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان، در جریان تور رسانه‌ای و بازدید حدود ۶۰ نفر از اهالی خبر و رسانه استان اردبیل از آن شرکت و کارخانه عظیم در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: این مجموعه بزرگ قبل از تملیک بانک تجارت، با مشکلات مالی و فنی مواجه بود، کار و تولید از رونق افتاده بود، خط چاپ پارچه کار نمی‌کرد و توان پرداخت بدهی و برخی مطالبات را نداشت اما بعد از تملیک بانک، بدهی‌های افراد حقیقی و حقوقی به مبلغ ۲۰۳ میلیارد ریال پرداخت شد و ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش نیز در اختیار کارخانه قرار گرفت.

اکبر خدامی ادامه داد: بعد از احیای کارخانه یا شرکت، صنعتگران و کارشناسانی از ۲۴ واحد صنعتی استان آذربایجان شرقی و نقاط دیگر از شرکت تجارت دوخت برتر سبلان بازدید و به حیات مجدد آن اذعان کردند. خوشبختانه امکان صادرات به ترکیه فراهم شده و میزان تولید پارچه در هر ماه به حدود ۵۸۵ هزار متر افزایش یافته است.

وی از راه‌اندازی خط جدید تولید لباس نوزاد و کودک در این مجتمع خبر داد و افزود: در راستای ارتقای بهره‌وری، طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای خروج از مدیریت سلیقه‌ای و ساماندهی امور کارکنان و کارگران انجام دادیم ، طوری که در حال حاضر حقوق کارکنان طبق قانون کار افزایش یافته و بدون یک روز تعویق در حال پرداخت است و برنامه‌های ورزشی نیز در کنار کارهای روزمره گنجانده شده است.

حیات دوباره سبلان پارچه در دولت سیزدهم نشست خبری مدیرعامل و کارشناسان شرکت تجارت دوخت برتر سبلان

پساب کارخانه با استاندارد زیست محیطی منطبق است

خدامی گفت: در دوره‌های گذشته فعالیت نیمه رمق این شرکت، حرف و حدیث‌هایی از آلاینده بودن پساب و آلودگی رودخانه قره‌سو بر سر زبان‌ها افتاده بود اما اکنون با اقدامات فنی و مهندسی، پساب کارخانه با استانداردهای قانونی و زیست محیطی تطابق دارد و تهدیدی از ناحیه کارخانه بر محیط زیست و طبیعت اطراف وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور برخی چهره‌های سیاسی در ترکیب هیات مدیره شرکت اظهار کرد: این موضوع در دوره‌های قبل از تملیک بانک صحت داشت اما اکنون هیچ فرد یا گروه سیاسی در ترکیب هیات مدیره جایگاهی ندارد و این مجموعه عاری از هر گونه حاشیه سیاسی است و فقط به عنوان یک شرکت یا کارخانه تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کند.

فروشگاه شرکت دایر است

کارشناس شرکت تجارت دوخت برتر سبلان نیز در این تور رسانه‌ای و نشست خبری گفت: این مجموعه با استعداد هفت کارخانه و سالن بسیار بزرگ تشکیل یافته و ۸۲ دستگاه یا ماشین مایر و ۶۲ دستگاه اشتول آلمانی در سالن‌های آن، در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شده است.

علی فرستاده افزود: هفت کارخانه یا سالن بزرگ شامل ورودی پنبه و حلاجی و ریسندگی، پارچه جین، پارچه لی سبز، رنگ ، طرح و چاپ، پلیوریافی، دوزندگی و نظایر آن است و انواع تیشرت، لباس زیر، مدرسه، کار، لباس‌های طرح‌دار و ساده ، پلیور، شلوار و پوشاک ظریف و ضخیم زنانه، بچگانه و مردانه برای فصول زمستان و بهار تولید می‌شود.

حیات دوباره سبلان پارچه در دولت سیزدهم شرکت تجارت دوخت برتر سبلان

کارشناس شرکت تجارت دوخت برتر سبلان ادامه داد: در سالن پلیوربافی کارخانه ۶۰ دستگاه ماشین اشتول آلمانی کار می‌کند و حدود ۹۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و بعد از تملیک کارخانه از ناحیه بانک، جذب نیرو داشته‌ایم اما هیچ همکاری را به بهانه تعدیل نیرو از کار بر کنار نکرده‌ایم.

وی افزود: شرکت، از واحد ایمنی و بهداشت نیز برخوردار است و در اتاق طراحی لباس، نمونه‌دوزی انجام می‌گیرد و پارچه‌ها با حداقل هدررفت برش داده می‌شود و در فروشگاهی که در ورودی شرکت ایجاد کرده‌ایم، انوع پیراهن، کاپشن، شلوار و البسه دیگر مردانه و زنانه و بچگانه با قیمتی بسیار مناسب و به اصطلاح قیمت درب کارخانه برای عموم مردم عرضه می‌شود.

حیات دوباره سبلان پارچه در دولت سیزدهم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

رسانه‌ها خدمت دولت سیزدهم برای احیای کارخانه را منعکس کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز که به همراه اصحاب خبر در این تور رسانه‌ای حضور داشت، اظهار کرد: این کارخانه، ظرفیت بزرگی برای استان و حتی شمال غرب کشور است که در ادواری، دچار فراز و نشیب مدیریتی شد. اما با توجه دولت سیزدهم و آیت‌الله شهید رئیسی به ثبات مدیریتی بازگشته و احیا شده است.

امیر رجبی اشتغالزایی نزدیک به یک‌هزار نفر در این کارخانه را قابل تحسین خواند و با اشاره به فعالیت هنرمندان متعدد طرح مد و لباس در استان اردبیل، بازدید آنها از شرکت دوخت برتر سبلان و تولیدات آن را با هدف همکاری در ارائه طرح و الگوهای مختلف لباس به بخش‌های طراحی و دوزندگی شرکت ضروری دانست.

شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در حاشیه محور اردبیل - آستارا و حوالی فرودگاه اردبیل تاسیس شده است ، در استان اردبیل ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

نظر شما