شناسهٔ خبر: 67344141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنان داغ انتخاباتی در شب هیجان خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- گرمای نخستین روزهای تابستان با تب بالای انتخابات در هم آمیخته و مردم خراسان شمالی را به تکاپو انداخته است، این روزها شور و شوقی در ستادهای انتخابات برپا شده، به طوری که شب گذشته این استان میزبان سخنرانان ملی برای انجام تبلیغات نامزدها شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرفداران و هواداران نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در ستادها و انجام تبلیغات تلاش دارند تا نسبت به جلب آرا اقدام کنند.

کمتر از چهار روز به برگزاری انتخابات مانده است و نامزدهای ریاست جمهوری هر روز در یک نقطه از کشور حضور می یابند، گرچه هنوز هیچ کدام از نامزدها در خراسان شمالی حضور نیافته اند اما سفر مسوولانی از پایتخت و حضور در برنامه های مختلف سبب ایجاد شور و نشاط در ستادها شده است.

طنین صدای موسیقی محلی و آهنگ هایی با مضامین ملی شور انتخاباتی در ستادها را بیشتر کرده است، جمع های کوچک و بزرگی در ستادها در تکاپو و فعالیت هستند و این برنامه ها تا پاسی از شب تداوم دارد.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی با تجمع و حضور در ستادها اجرای برنامه های تبلیغاتی را پیگیری می کنند متنوع شور انتخاباتی را بالا برده اند.

ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان در خراسان شمالی شب گذشته عرصه سخنرانانی از تهران بود که دعوت به حضور و مشارکت در انتخابات، حرف مشترک آنان در جمع هواداران بود.

هرچند هرکدام از سخنرانان به معرفی و تبیین دیدگاه های نامزد مورد نظر خود پرداخت اما کلیدواژه مشترک همه آنان، حضور پررنگ در پای صندوق های رای و خودداری از تحریم صندوق های رای بود.

سخنان داغ انتخاباتی در شب هیجان خراسان شمالی

نماینده مجلس: نگاه جناحی به کشور لطمه زده است

ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از سخنرانان در ستاد سعید جلیلی بود که شب گذشته در میان طرفداران این نامزد انتخاباتی در بجنورد حضور پیدا کرد و به بیان دیدگاه های این نامزد پرداخت.

این نماینده مردم در خانه ملت با انتقاد از نگاه های جناحی گفت: نگاه سیاست زده و جناحی، پدر کشور را در این سال ها درآورده است و باید این رویه تغییر کند.

روح الله ایزدخواه با بیان اینکه تقوای سیاسی و رعایت اخلاق در فضای پرتنش مصداق ویژگی های یک رییس جمهور باید باشد افزود: ما در چله دوم انقلاب به مسوولانی نیاز داریم، که شیفته خدمت نه تشنه قدرت باشد، همان گونه که شهید رییسی، تواضع و فروتنی داشت و هر انتقاد را توجه می کرد و دیگران را بی شناسنامه و بی هویت تلقی نمی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور باید ظرفیت و فضا باز کند تا همه نیروها و لایه ها در اداره کشور حضور داشته باشند.

وی افزود: رییس جمهور باید کار را به کاردان دهد و این جزو فضایل نه نقایص رییس جمهور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بوروکراسی و کاغذبازی از مشکلات است، یکی از دغدغه های امام راحل نیز همین بود، دستگاه ها باید چابک باشند و ستادها و ادارات باید متحول شود.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه باید به مردم اختیار داده شود افزود: مردمی سازی ظرفیت ها و اداره کشور با مردم مورد تاکید باشد.

سخنان داغ انتخاباتی در شب هیجان خراسان شمالی

فرماندار سابق مشهد: تحریم انتخابات مشکلی را حل نمی کند

حضور حمیده زرآبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در همایش هواداران مسعود پزشکیان هم وعده داده شده بود اما حضور او میسر نشد.

فرماندار سابق مشهد اما در سخنانی، علاوه بر تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات به بیان برنامه های پزشکیان پرداخت و گفت: تحریم انتخابات و قهر با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند به گونه‌ای همه باید مردم را به مشارکت در انتخابات هشتم تیرماه دعوت کنیم.

محمد رحیم نوروزیان اظهار کرد: اکنون بسیاری از نخبگان جامعه به این نتیجه رسیده اند که باید رای دهند اما این موج هنوز در بین مردم شکل نگرفته است.

وی افزود: مردم اگر تحلیل هزینه و فایده داشته باشند به این جمع بندی خواهند رسید که فواید شرکت در انتخابات بسیار بیشتر از عدم مشارکت است.

فرماندار سابق مشهد خاطرنشان کرد: کشور اکنون سر بزنگاهی است که ما باید نقش خود را در این وضعیت ایفا کنیم.

وی افزود: همه در وضعیت کنونی ایران نقش دارند اما بانوان نقشی به مراتب ارزنده ای دارند و باید خانواده ها را به صحنه بیاورند.

نوروزیان تصریح کرد: بانوان همیشه در بزنگاه های سیاسی اثر گذار بودند به گونه‌ای که هم در انقلاب اسلامی و هم در جنگ تحمیلی ایفای نقش داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری خراسان‌شمالی گفت: ایران مثل مریضی است که نیاز به پرستار و مراقبت دارد.

سخنان داغ انتخاباتی در شب هیجان خراسان شمالی

رییس جمهور منتخب باید به پیشرفت ایران کمک کند

مدرس دانشگاه و رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) هم که در میان هواداران قالیباف در بجنورد حاضر شده بود با تاکید بر نقش مردم در انتخاب رییس جمهور اصلح گفت‌: اکنون فرصت آزمون و خطا نداریم رییس جمهور منتخب باید ضمن اداره کشور به پیشرف ایران اسلامی در جهان کمک کند.

مینو اصلانی اظهار کرد: اکنون باید نامزدی را انتخاب کنیم که در دوران مختلف مدیریت کرده باشد و تنها به فکر اداره روزمرگی کشور نبوده و پیشرفت همه جانبه و توسعه مد نظر آن باشد.

وی با بیان اینکه نامزدی باید انتخاب شود که امتحان خود را در گذشته داده و از مردم نمره قبولی گرفته باشد افزود: نظام کشور ایران مبتنی بر خدا محوری و خانواده محوری است که در هیچ کجای دنیا چنین نیست؛ در سایر کشورها اکنون چیزی از خانواده باقی نمانده است.

عضو هیات علمی موسسه مطالعات راهبردی اندیشه سازان نور به ماهیت خانواده در ایران نیز اشاره کرد و افزود: اسلام و آموزه‌های دینی تاکید زیادی به خانواده داشته‌اند از این رو تلاش ما حفظ کانون گرم خانواده در کشور است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه کشور نمی‌تواند به عقب برگردد، گفت:باید فردی انتخاب کنیم که مسیر پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه موقعیت ایران اسلامی در منطقه ممتاز است، افزود: برخی از کشورها دچار روزمرگی هستند اما انقلاب اسلامی برای پیشرفت، گام‌های بلندی برداشته است.

رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به جایگاه‌های مدیریتی محمد باقر قالیباف گفت: وی در مدیریت‌های مختلف به نوعی استخوان خرد کرده است، او در دورانی که شهردار تهران بود فعالیت‌های چشمگیری در زیرساخت‌های شهری در بخش‌های مختلف انجام داد.

اصلانی اظهارکرد: زمانی که قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شد نیز قوانینی به تصویب رسید که هر کدام از آنان بخشی از مشکلات کشور را برطرف کرد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، معاون اول او محمد مخبر از فردای همان روز و به مدت ۵۰ روز به عنوان مسئول اداره دولت آغاز به کار کرد.

نظر شما