شناسهٔ خبر: 67344100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

11 نقش‌آفرینی مطیعی در قهرمانی نوجوانان دختر آسیا 2024

صاحب‌خبر -

ماندانا مطیعی در مسابقات قهرمانی آسیا در 11 مسابقه به عنوان داور اول، دوم، ویدیوچک یا ذخیره نقش‌آفرینی داشت.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال دختر آسیا از 27 خرداد تا سوم تیرماه در ناخون پاتوم کشور تایلند پیگیری شد و تیم ملی نوجوانان دختر ایران که هشتمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کرد با کسب مقام ششم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در این مسابقات ۱۴ داوربین المللی و یک کاندید حضور داشتند. ماندانا مطیعی داور بین‌المللی هم به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت و به عنوان داور اول دوم، ویدیوچک یا ذخیره در این رقابت‌ها نقش‌آفرینی کرد.

مطیعی در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به عنوان داور اول در دیدار چین تایپه برابر استرالیا و همچنین هنگ‌کنگ با ماکائو حضور داشت.

وی همچنین در مسابقه کره جنوبی مقابل استرالیا به عنوان داور دوم و در دو دیدار فیلیپین برابر هند و کره جنوبی برابر هند به عنوان داور ویدیوچک به ایفای نقش پرداخت.

مطیعی در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا دیدار ژاپن برابر چین تایپه (تیم‌های اول گروه B و D) و همچنین مسابقه استرالیا مقابل فیلیپین را به عنوان داور دوم سوت زد.

این داور بین‌المللی کشورمان در دیدار رده بندی و در جدال دو تیم تایلند و چین تایپه برای کسب عنوان سومی و چهارمی به عنوان داور ویدیوچک حضور داشت.

علاوه بر این مطیعی در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی در دو بازی استرالیا برابر هند و ایران برابر کره جنوبی به عنوان داور ذخیره ایفای نقش کرد.

ماندانا مطیعی داور بین‌المللی والیبال ایران در مورد سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند آسیا در این دوره از رقابت‌ها، سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود. قطعا حضور تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در این رقابت‌ها بسیار تجربه خوب و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که بازیکنان با تیم‌های قدرتمند تقابل نداشته باشند نمی‌توانند برای میدان‌های بزرگ آماده شوند و دوش به دوش این تیم‌ها رقابت کنند. به نظرم سیاست‌گذاری فدراسیون برای اعزام تیم نوجوانان به مسابقات مختلف بسیار هوشمندانه و منطقی است.

این داور بین‌المللی والیبال ایران اظهار داشت: پیش از مسابقات قهرمانی آسیا، دختران نوجوان ایران با حضور در مسابقات کاوا  تجربه بازی با تیم‌هایی که در این رقابت‌ها هم حضور داشتند را به دست آورده و باقدرت و اعتماد به نفس بهتری در قهرمانی آسیا حضور یافته و موفق به شکست قزاقستان و کسب مقام ششم شدند.

وی ادامه داد:  همین موضوع نشان می‌دهد حضور در تورنمنت‌های مختلف و کسب تجربه در این رده سنی و تقابل با تیم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مطیعی در مورد سطح داوری در این مسابقات عنوان کرد: داوران خوبی به این مسابقات اعزام شدند و در کنار آن‌ها قضاوت‌های قابل قبولی صورت گرفت. از ریاست فدراسیون والیبال و نایب رئیس فدراسیون بانوان و همچنین کمیته داوران تشکر می‌کنم که این شرایط را برای من فراهم کردند تا با افتخار در کنار تیم ملی در این دوره از مسابقات حضور داشته باشم و بار دیگر حضور در مسابقات آسیایی را تجربه کنم.

نظر شما