شناسهٔ خبر: 67343932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزارت خارجه:

موضوعات سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه مورد توجه است

مهدی صفری در حاشیه نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا نکاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

مهدی صفری معاون توسعه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست می‌تواند در جهت هم افزایی تجارت و نوآوری‌های صنعتی و به خصوص ترانزیت از چین تا اروپا نقش داشته باشد.

صفری خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۳ که جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره‌ای این نشست انتخاب شد، شهید امیرعبداللهیان در سازمان ملل از فرصت طلایی استفاده کرد و اولین اجلاس را برگزار کرد. اجلاس دوم هم اکنون در حال برگزاری است و همان طور که می‌بینید استقبال بسیار خوبی شده است، ۲۵ کشور در این اجلاس حضور دارند و در مجموع ۴۱ هیات حاضر هستند.

وی افزود: هیات‌های خارجی تا کنون ملاقات‌های دو جانبه متعددی با سرپرست وزارت امور خارجه داشتند که در هم افزایی با جمهوری اسلامی بسیار موثر است، همچنین کشور‌هایی در این نشست حضور دارند که عضو اس ان، بریکس، شانگهای و اوراسیا هستند.

معاون توسعه دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: در این نشست و حاشیه آن موضوعات سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه خاورمیانه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هدف این نوع گفتگو‌ها ایجاد صلح و جلوگیری از بحران‌های احتمالی در منطقه است.

برچسب‌ها:

نظر شما