شناسهٔ خبر: 67343678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

طی دوسال اخیر صورت پذیرفت؛

جذب کامل بودجه در پی تعامل خوب شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر کرج

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه شهرداری کرج متناسب با وضعیت تورم افزایش یافته و با رقم حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان در واقع همان اقداماتی قابل اجراست که سه سال قبل انجام می‌شد؛ تنها موردی که می‌تواند این معادله را تغییر دهد شیوه مدیریت درآمد و هزینه هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علیرضا رحیمی با بیان اینکه جذب ۱۰۰ درصدی و حتی بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه در دو سال گذشته، نتیجه تعامل خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است، افزود: تصویب لوایح مناسب در خصوص درآمد‌های پایدار و ناپایدار، اعمال بخشودگی و یا بکارگیری سیاست‌های تشویقی خوب در مواردی، چون صدور پروانه و جرایم یا حتی برخی عوارض از دلایلی بود که به جذب کامل بودجه تعیین شده منجر شد.
وی، اثرگذاری مسئله مهمی به نام تورم را در تمام ابعاد یک جامعه مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تورم، مقوله‌ای ست که اثر آن بر خانه و زندگی یکایک افراد تا پروژه‌های کلان شهری مشهود است و شهرداری کرج هم از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال در حدود سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، قیمت یک متر جدول بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود، اما این رقم در سال جاری به دو میلیون تومان رسیده است.
رحیمی ادامه داد: قرارداد پروژه بلوار جمهوری سال ۱۴۰۰ با رقمی معادل ۶۰ میلیارد تومان منعقد شد، اما این رقم امسال به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که همه این‌ها موید و مبین آثار زیانبار تورم بر اقتصاد شهری و ضرورت اجرای طرح‌ها به ویژه طرح‌های عمرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین مواد و امکانات است.
به گفته وی، چنان که ارقام مذکور بیش از ۵ برابر افزایش یافته، بودجه هم نیازمند افزایشی متناسب بود. از این رو نمی‌توان گفت رقم ۲۱ هزار میلیارد تومان برای بودجه شهرداری کرج، بودجه چشمگیری ست.
این عضو شورای اسلامی شهر، با تاکید بر اینکه مدیریت درآمد و هزینه در این میان از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار‌های خوبی در این عرصه انجام گرفته که از جمله آن‌ها اجرای پنج تقاطع غیرهمسطح، راه اندازی خط ویژه، پیشرفت قابل توجه قطار شهری و بزرگراه شمالی ست.
وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در سطح مناطق و محلات به ویژه در محلات کمتر برخوردار از جمله احداث پارک‌های محله‌ای و زمین‌های بازی و ورزشی نیز پیشرفت خوبی داشته است.
رحیمی، احداث تم پارک‌ها در مناطق و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز از نقاط برجسته عملکرد مدیریت شهری در دوره جدید ارزیابی کرد و ادامه داد: اگرچه در این دوره تبدیل شهر به کارگاه عمرانی به تیتر خبری رسانه‌ها تبدیل نشد، اما به واقع این اتفاق در شهر رخ داده است.
وی اذعان کرد: در موارد بسیاری شاهد اجرای همزمان پروژه‌ها هستیم که حتی گاهی این همزمانی اعتراض به حق و منطقی همشهریان را نیز به دلیل ایجاد مشکلات تردد و حمل و نقل به همراه داشته است.
عضو شورای شهر کرج، ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل ایجاد وقفه‌هایی که احداث همزمان این طرح‌ها در مسیر زندگی و ترددشان ایجاد کرده است، تاکید کرد: ارجاع به مسئله تورم جدی‌ترین و اصلی‌ترین پاسخ ما به شهروندان است. تورم مهمترین عاملی ست که سبب شده مجموعه مدیریت شهری سعی در اجرای طرح‌ها در کوتاهترین زمان ممکن داشته و بکوشد از تحمیل هزینه‌های بیشتر به شهر و شهروندان جلوگیری کند.

نظر شما