شناسهٔ خبر: 67343665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تشدید نژادپرستی و تبعیض علیه سیاه‌پوستان در آلمان

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مهاجران سیاه‌پوست در آلمان با همه زمینه‌های نژادپرستی و تبعیض روبرو بوده و این موضوع حتی در ورزش حرفه‌ای این کشور نیز دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حمله به یک خانواده غنایی در آلمان دوباره انتقاد‌های گسترده‌ای را درباره افزایش نژادپرستی در این کشور برانگیخته است.

گروهی از جوانان و نوجوانان یک دختر ۸ ساله غنایی و پدرش را در شهر گروزموهلن در ایالت مکلنبورگ-وسترن پومرانیا زخمی کردند.

پلیس آلمان گفت که یک دختر ۸ ساله غنایی و خواهر ۱۰ ساله‌اش مورد حمله گروهی ۲۰ نفره از نوجوانان و جوانان قرار گرفتند.

دختر ۸ ساله و پدرش دچار جراحت‌هایی شده و در بیمارستان بستری شدند. پلیس گفت مهاجمان به صورت دختر کوچکتر لگد زدند و پس از آن والدین دختر وارد عمل شدند. 

یکی از مهاجمان مظنون پس از رسیدن افسران پلیس به صحنه، به توهین نژادپرستانه به قربانیان ادامه داد. 

پلیس آلمان در حال بررسی موارد نقض آرامش، صدمه شدید بدنی، تحریک به نفرت و آزار کلامی است. 

افزایش نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان

براساس گزارش‌های منتشر شده، نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان با گزارش‌های مربوط به آزار و اذیت نژادی و تبعیض نژادی در اتریش و آلمان به اوج جدیدی در اتحادیه اروپا رسیده است.

در آلمان نزدیک به دو سوم (۶۴ درصد) از سیاه‌پوستان گزارش کردند که تبعیض نژادی را دراین کشور تجربه کرده‌اند. این در حالی است که این نزخ در سال قبل ۳۳ درصد بود.

براساس نتایج یک نظرسنجی از سیاه‌پوستان در آلمان، ۷۶ درصد گفتند که در ۵ سال گذشته دست‌کم یک بار تبعیض را تجربه کرده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که بالاترین میزان آزار و اذیت نژادپرستانه در میان کشور‌های اروپایی در آلمان گزارش شده است؛ به‌طوری که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که در ۵ سال گذشته مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. همچنین مشخص شد که زنان جوان، افراد دارای تحصیلات عالی و افرادی که لباس مذهبی به تن داشتند، بیشترین قربانیان بودند.

پس از آلمان، اتریش و فنلاند بالاترین میزان تبعیض نژادی و آزار و اذیت را داشتند. 

در همین حال و براساس نظرسنجی‌ها، ۳۰ درصد از سیاه‌پوستانی که در سراسر اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند در سال گذشته آزار و اذیت نژادی را تجربه کرده بودند، اما تعداد کمی آن را گزارش کرده بودند.

نژادپرستی و تبعیض در فوتبال آلمان

براساس یک نظرسنجی جدید، نژادپرستی در سال‌های اخیر برای بسیاری از بازیکنان آماتور و حرفه‌ای فوتبال در آلمان به یک واقعیت روزمره تبدیل شده است.

در میان حدود ۲ هزار پاسخ دهنده، بیش از نیمی از آن‌ها اظهار داشتند که احساس می‌کنند نژادپرستی هم در فوتبال آماتور (۵۱ درصد) و هم در فوتبال حرفه‌ای (۵۸ درصد) بسیار وجود دارد.

یک کارشناس فوتبال، گفت توهین نژادپرستانه به فوتبالیست‌های سیاه‌پوست تنها نوک کوه یخ است و کلیشه‌های نژادپرستانه علیه مهاجران بیش از آنچه که می‌توان مشاهده کرد، گسترده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد که مهاجران اغلب در دوران تحصیل و شغل خود به دلیل نژادپرستی ساختاری در مضیقه بودند و این موضوع در مورد بازیکنان فوتبال مهاجر در دوران حرفه‌ای نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما