شناسهٔ خبر: 67343565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رشد ۹۵ درصدی صادرات معادن چهارمحال وبختیاری

صادرات معادن چهارمحال وبختیاری در یکسال اخیر ۹۵ درصد و صادرات بخش صنعت ۵۰ درصد افزایش یافته است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان؛ هدف صادراتی سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام و تاکید کرد: از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

وی افزود: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته استان ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت است.

رحمتی تصریح کرد: از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان در هدف‌گذاری سال گذشته از نظر ارزش ۹۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت

حسن شمسی‌پور دهکردی تاکید کرد: همچنین صادرات بخش صنعت در این مدت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی با رشد چشمگیرتری مواجه شویم.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

نظر شما