شناسهٔ خبر: 67343499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

استاندار فارس خبر داد: توسعه پارک علم و فناوری و احداث دهکده لجستیک در فارس

صاحب‌خبر -

استاندار فارس از برنامه‌های توسعه‌ای استان از جمله توسعه پارک علم و فناوری با افزودن ۱۶۰ هزار هکتار زمین جدید و احداث دهکده لوجستیک که به عنوان بندر خشک عمل خواهد کرد، خبر داد و گفت: این اقدامات با هدف بهبود زیرساخت‌های علمی و اقتصادی استان صورت می‌گیرد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدهادی ایمانیه امروز، 3 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام‌شده در استان پرداخت.

وی توضیح داد: ۸۷ پروژه کلان استان با حضور نمایندگان مجلس و نماینده ولی‌فقیه مرور شده و میثاق نامه‌ای با 6 اصل مهم “برقراری عدالت در انجام پروژه‌ها”، “آمایش سرزمینی”، “بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی”، “اولویت‌دار بودن در توسعه استان”، “جمعیت بالاتر استفاده کنندگان” و “متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری استان فارس” تدوین شده است.

استاندار فارس افزود: از جمله پروژه‌های مهم، احداث پالایشگاه دوم شیراز با ظرفیت ۱۲۰ بشکه و احداث خط انتقال فرآورده‌ها از بندرعباس به شیراز با سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلار است. همچنین هفته آینده یک پروژه سرمایه‌گذاری پالایشگاه شیراز با ارزش ۳۰ میلیون یورو در جهت کیفی‌سازی بنزین صورت می‌گیرد.

ایمانیه در ادامه از احداث ۱۴۰ آبخیزداری برای حل مشکل کمبود آب، ایجاد اردوگاه ماده ۴۲ برای اسکان معتادین متجاهر و توافق با شهرداری برای انتقال زندان عادل‌آباد خبر داد.

این مقام مسئول بیان داشت: قرار است یک هزار کیلومتر راه روستایی جدید احداث و ۱۲۰۰ کیلومتر راه موجود بازسازی شود. همچنین ۱۰۰ ماشین راهسازی جایگزین ماشین‌های فرسوده خواهد شد.

وی به پروژه‌های بزرگراهی و آزادراهی مختلف، حل مشکلات خطوط مترو و قطار شهری و توسعه فرودگاه شیراز نیز اشاره کرد و گفت: همچنین پیشنهاد برای راه‌اندازی ایر تاکسی شیراز که مسیر لار، لامرد، یاسوج، بوشهر، جهرم و فرودگاه‌های اطراف شیراز را پوشش می‌دهد، داده شده است.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت بهبود زیرساخت‌های علمی و اقتصادی استان، تصریح کرد: توسعه پارک علم و فناوری را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر حدود ۲۰ هکتار است و حدود ۱۶۰ هزار هکتار قرار است به آن اضافه کنیم. جلساتی با دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم و پیشنهاد شده است، دانشگاه‌هایی که دانشجوی کمتری دارند دانشگاه را به پارک علم و فناوری تخصیص دهند.

ایمانیه ادامه داد: دهکده لجستیک فارس در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز طی دو روز آینده کلنگ‌زنی می شود.

وی از ایجاد شهرک صنایع دستی در شیراز با مساحت ۳۹ هکتار و تکمیل موزه مشاهیر منطقه‌ای با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد. همچنین اعلام کرد که ۴ هزار هکتار گلخانه در استان فارس در حال احداث است.

ایمانیه با تاکید بر نقش مهم معلمان، از احداث دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین دانشگاه برای تربیت معلمان آینده خبر داد.

وی همچنین از خرید ۱۴۰ خانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای تبدیل به زائر سرا، به منظور حفظ خانه‌های میراثی و تاریخی، خبر داد.

استاندار فارس به مشکلات کشاورزان اراضی اطراف سد سلمان فارسی هم پرداخت و گفت: تکلیف ۲ هزار هکتار زمین مشخص شده و برنامه‌ریزی برای بقیه زمین‌ها در حال انجام است.

ایمانیه در خاتمه از انتقال مرحله نخست کارخانه سیمان به خرامه در سال جاری خبر داد و گفت: این کارخانه به صورت کامل تیرماه ۱۴۰۴ منتقل می‌شود.

 

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما