شناسهٔ خبر: 67343455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۴۲ درصدی «محبوسی در اماکن و آسانسور» در اصفهان

اصفهان- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حوادث مربوط به محبوسی در اماکن، آسانسور و محیط‌های بسته در اصفهان خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

سرآتشیار محمد شریعتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: خرداد امسال به ۲۴۵ مورد محبوسی در اماکن بسته و آسانسور در کلانشهر اصفهان امدادرسانی شد که بیشترین فراوانی را نسبت به سایر موارد داشته است.

وی ادامه داد: ۵۷ هزار و ۹۴۰ تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ اصفهان در خرداد امسال گرفته شد که یکهزار و ۵۲۷ مورد به اعزام تیم عملیاتی امداد و نجات توسط ایستگاه‌های بیست و هفت‌گانه آتش‌نشانی منجر شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: ۴۷ مورد از حوادث خرداد امسال در این کلانشهر مربوط به حریق منازل، ۳۳ مورد حریق اماکن تجاری و ۸۳ مورد حریق خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه موارد حریق خودرو در خرداد نسبت به اردیبهشت امسال ۱۰ درصد افزایش داشت، اضافه کرد: آتش‌نشانی اصفهان به ۶۸ حادثه تصادف نیز امدادرسانی کرد که با افزایش ۹ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بود.

شریعتی ادامه داد: ۳۳ مورد حادثه ساختمانی، تخریب غیر اصولی، گودبرداری، ریزش و نشست در اصفهان در خرداد امسال داشتیم که در مقایسه با اردیبهشت چهار درصد کاهش یافت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: همچنین ۳۶۱ تماس برای مهار حیوان وحشی و ورود آنها به خودرو و منازل شهروندان در خرداد امسال گزارش شد.

وی اضافه کرد: ۵۳۳ نفر از شهروندان گرفتار در حوادث آتش سوزی در خرداد امسال نجات یافتند و ۱۰ نفر در حوادث مختلف جان باختند که تعداد فوتی ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافت.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما