شناسهٔ خبر: 67342958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی:

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه مهم‌ترین اصل در انتخابات ریاست‌جمهوری است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه برای تسهیل امور داخلی و حضور قدرتمند کشور در تعاملات بین‌المللی، مهم‌ترین اصل در انتخابات هشتم تیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، صمد عزیزی صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در نشست تبیینی انتخاباتی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: میزان مشارکت در انتخابات جوامع اروپایی و غربی در بهترین حالت ۳۰ تا ۳۵ درصد است و همین کشورها با چنین وضعیت انتخاباتی غیرقابل دفاعی، مشارکت زیر ۵۰ درصد در کشور ما را به عنوان شکست تعبیر و تبلیغ می‌کنند.

وی افزود: طبق اصل ۶ قانون اساسی حق اجرا و مدیریت امور کشور از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا به مردم تنفیذ و سازوکار لازم را از طریق انتخابات فراهم کرده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخابات عجین است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس دست کم در یک دهه گذشته هر دو سال یک‌بار شاهد برگزاری انتخابات مختلف در کشور بوده‌ایم، در حالی که تا یک دهه قبل این عدد برای هر سال یک انتخابات بود.

عزیزی ادامه داد: این همه تاکید بر برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه عملی به مردم‌سالاری دینی و احترام به حق رأی مردم و دموکراسی واقعی است و نظر و خواست مردم به معنی واقعی کلمه در انتخابات ساری و جاری می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه، در آذربایجان شرقی پس از یازدهم اسفند تقریباً هر دو ماه یک‌بار مردم پای صندوق رأی آمده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بدون شک نماینده‌ای که به فکر امور مردم و حل مشکل پروژه‌های حوزه انتخابیه و تسهیل اجرای آن‌ها باشد با نماینده‌ای که که به دنبال تأمین منافع عده‌ای خاص با اقداماتی همچون تسهیل ترخیص خودروهای وارداتی باشد، بسیار متفاوت است و چنین موضوع خطیری در موضوع انتخاب ریاست‌جمهوری اهمیت به مراتب بالاتری دارد.

عزیزی افزود: اهمیت و نتیجه انتخابات در به وجود آمدن هر یک از این شرایط خدمتی به اکثریت مردم یا اقلیتی خاص به صورت ملموس و قابل درک باید برای مردم تبیین شود تا با افزایش آگاهی سیاسی مردم نسبت به تأثیرات داخلی و خارجی انتخابشان، علاوه بر افزایش مشارکت حداکثری شاهد انتخابی آگاهانه و روی کار آمدن افراد اصلح باشیم.

وی با اشاره به درصد مشارکت مردم استان به‌ویژه تبریز در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: هرچند این میزان مشارکت برای استان ما رقمی قابل قبول نیست، اما حتی خود این عدد نیز با توجه به سیاست یک بام و دو هوای کشورهای غربی در برابر برگزاری انتخابات در ایران و برنامه‌ریزی و تبلیغات منفی برای کاهش مشارکت به زیر ۱۵ درصد، دستاورد محسوب می‌شد.

نظر شما