شناسهٔ خبر: 67342956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی در منطقه عشایری موگویی

مسئول سازمان بسیج عشایری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مرحله نهم رزمایش مشترک خدمت‌رسانی در منطقه سخت گذر عشایری دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ ۶۵۰ بسته معیشتی و ۶۵۰ کیسه آرد توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌اصغر ایزدی صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در نهمین رزمایش خدمت‌رسانی در منطقه عشایری موگویی اظهار کرد: در ادامه خدمت مومنانه در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان، منطقه عشایری دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ نهمین مرحله رزمایش مشترک گروه‌های جهادی با رویکرد فرهنگی، خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی دامپزشکی، پزشکی، مشاوره، آموزش و عمرانی برگزار شد.

وی با تشریح اقدامات و خدمات انجام شده در این رزمایش افزود: غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری نشست جهاد تبیین با سران عشایر با محوریت موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات و برگزاری کلاس‌های آموزشی هویت زن اجرا شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: خدمت مومنانه با توزیع ۶۵۰ کیسه آرد، توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی، توزیع ۷۰۰ دست لباس و توزیع ۱۰ تن نهاده‌های دامی بین عشایر منطقه از دیگر برنامه‌های این رزمایش جهادی بود.

مسئول سازمان بسیج عشایری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در عرصه پزشکی نیز جهادگران حاضر در رزمایش، با انجام ویزیت و ارائه داروی رایگان در خدمت عشایر بودند.

ایزدی تصریح کرد: در بخش خدمات دامپزشکی نیز توزیع واکسن، دارو، سم‌پاشی و آموزش دامداران روستایی و عشایری را داشتیم که به‌همت جهادگران سازمان دامپزشکی استان و شهرستان اجرایی شد.

وی گفت: بخش عمرانی از دیگر برنامه‌های رزمایش بود که با حضور مسئولان مشکلات منطقه مورد بررسی و مصوب شد، بذر اصلاح شده و شکر مورد نیاز پرورش‌دهندگان زنبور عسل تأمین شد و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

ایزدی افزود: تأمین پنل برقی، برگزاری آموزش با موضوعات مختلف کشت گیاهان دارویی و زنبورداری، تأمین مخازن ذخیره آب شرب و لوله انتقال آب کشاورزی به متراژ هزار متر، بهسازی چشمه‌ها، تأمین تسهیلات برای خوداشتغالی نیز از طریق نهادهای حمایتی در دستور کار گرفت.

وی گفت: پیگیری اجرای مصوبات این رزمایش بر عهده دهیاران مناطق روستایی و عشایری و سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) است که مقرر شد پیش از شروع فصل سرما، شاهد به ثمر نشستن تعهدات دستگاه‌های اجرایی در ادارات مرتبط با جامعه عشایری باشیم.

نظر شما