شناسهٔ خبر: 67342906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برای دومین سال متوالی؛

جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری دومین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگطاری خبرآنلاین استان سمنان، مرتضی نظری روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ گفت: به مناسبت سالگرد ثبت جنگل ابر شاهرود در فهرست جهانی یونسکو و پاسداشت این دستاورد بین‌المللی، دومین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر با شعار ثبت جنگل ابر، نگین جنگل‌های هیرکانی، برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: اجرای تورهای طبیعت‌گردی ، اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات سنتی، خوراکی و سوغات و ... از برنامه‌های این جشنواره است.

مرتضی نظری گفت: این جشنواره، سه‌شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح در خیابان چمن روستای هدف گردشگری ابر با مشارکت اقامتگاه‌های بوم گردی این روستا برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه، جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی و فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث طبیعی با ارزش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار به مناسبت سالگرد ثبت جنگل ابر شاهرود در فهرست جهانی یونسکو، نخستین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر با استقبال هزاران نفر از گردشگران و علاقه‌مندان و با حضور مسئولین شهرستان شاهرود و استان سمنان در روستای هدف گردشگری ابر برگزار شد.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد، این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

46

نظر شما