شناسهٔ خبر: 67342844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز حقوق بشری اروپا - مدیترانه:

اسرائیل بیش از ۷۵ درصد اراضی کشاورزی غزه را نابود کرد

تهران- ایرنا- مرکز حقوق بشری اروپا - مدیترانه، از اقدامات عامدانه و هدفمند اشغالگران در تخریب اراضی کشاورزی نوار غزه و نابودی سبد غذایی فلسطینیان در راستای پیاده کردن سیاست گرسنه نگه داشتن آنها و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، مرکز حقوق بشری اروپا - مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل از تخریب اراضی کشاورزی و سبد غذایی به عنوان سلاح جنگی و گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه استفاده می‌کند.

این مرکز افزود: اسرائیل بیش از ۷۵ رصد از اراضی زراعی را نابود کرده است. اسرائیل سبد غذایی سبزیجات، میوه ها و گوشت و نیز دیگر تولیدات غذایی محلی در نوار غزه را هدف قرار داده است.

این بیانیه تصریح کرد: این سیاست خرابکارانه اشغالگران همزمان با جلوگیری آنها از ورود مواد غذایی و کمک های بشردوستانه به نوار غزه در راستای پیاده کردن سیاست گرسنگی دادن فلسطینیان و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی است. نظامیان ارتش اسرائیل به شکل برنامه ریزی شده در راستای نابودی اراضی زراعی، مرغداری ها و مراکز پرورش دام حرکت کرده اند.

این مرکز افزود: طی یک هفته بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه از جان باختن ۴ کودک به سبب گرسنگی و سوء تغذیه خبر داده است؛ موضوعی که آمار قربانیان گرسنگی در نوار غزه را به ۴۰ نفر افزایش داده است. نظامیان اسرائیلی همه اراضی زراعی در طول دیوار حائل در شرق نوار غزه و شمال آن را به عمق دو کیلومتری تخریب و نابود کرده‌اند.

این بیانیه تاکید کرد: اسرائیل حدود ۹۶ کیلومتر مربع از اراضی کشاورزی نوار غزه را به عنوان منطقه امنیتی با زور و در مغایرت با قانون بین المللی اشغال کرده است. علاوه بر آن، گذرگاهی به عرض سه کیلومتر مربع از شرق تا غرب را نیز با جاده کشی و ایجاد منطقه حائل که شهر غزه را از محور نتساریم جدا می‌کند، اشغال کرده است. بخش اعظم این اراضی کشاورزی بود که ارتش اشغالگر در راستای خشکاندن و تخریب آن وارد عمل شد.

این مرکز افزود: ما به قتل رساندن عمدی کشاورزان به دست ارتش اشغالگر را در جریان فعالیت آنها روی زمین های کشاورزی خود یا هنگام تلاش آنها برای رسیدن به زمین های کشاورزی و مزارع خود را رصد کرده‌ایم. همچنین ویرانی هزاران مزرعه و چاه‌ آب را رصد کردیم. حملات متوالی نظامی اسرائیل تبعات وخیمی بر بهداشت و زیست بوم و اراضی زراعی و کیفیت آب و خاک و هوا نوار غزه دارد که تبعات شدید این روند، افزایش رعب آور موارد مرگ و میر را به همراه خواهد داشت.

مرکز حقوق بشر اروپا - مدیترانه در پایان تاکید کرد: ما خواستار دستیابی ساکنان نوار غزه به غذا و آب آشامیدنی به عنوان حق انسانی شناخته شده هستیم و این حق اساسی برای تضمین سلامت ساکنان نوار غزه و حفظ کرامت آنها است که این جز با توقف جنایت کشتار جمعی و رفع محاصره که به مثابه مجازات جمعی است، میسر نخواهد شد.

نظر شما