شناسهٔ خبر: 67342839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سقوط یک پله‌ای شاگردان سوریان در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان درحالی نایب قهرمان آسیا شد که سال گذشته روی سکوی نخست ایستاده بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روز‌های ۲ و ۳ تیرماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید. در رده بندی تیمی ایران با کسب ۲۰۰ امتیاز پس از ازبکستان ۲۱۵ امتیازی در جایگاه دوم ایستاد و تیم قزاقستان با ۱۴۸ امتیاز سوم شد.

نایب قهرمانی ایران در حالی با ۱۰ مدال رنگارنگ به دست آمد که شاگردان محسن سوریان سال گذشته در شهر بیشکک قرقیزستان با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز، بعد از چهار سال قهرمان آسیا شده بودند.

هر چند در رده‌های سنی پایه نتایج اهمیت چندانی نمی‌تواند داشته باشد و موضوع پشتوانه سازی برای آینده کشتی بسیار مهم است، اما نگاهی اجمالی به عملکرد سه سال گذشته فرنگی کاران نوجوان کشورمان در آسیا خواهیم داشت.

تیم ایران سال ۲۰۲۳ در رده بندی تیمی، با ۱۸۸ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با ۱۷۶ و ازبکستان با ۱۵۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

فرنگی‌کاران نوجوان سال ۲۰۲۲ در کشور قرقیزستان با کسب ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۲ مدال برنز و ۱۷۴ امتیاز، پس از تیم قرقیزستان نایب قهرمان شدند و امسال نیز این عنوان را تکرار کردند.

گفتنی است مراسم قرعه کشی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا برگزار شد و بر اساس برنامه این مسابقات، دیدار‌های اوزان ۶۵، ۷۱ و ۸۰ کیلوگرم امروز (دوشنبه) و مسابقات اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم روز سه شنبه ۵ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما