شناسهٔ خبر: 67342823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برای نخستین بار اتفاق افتاد؛

استفاده از موشک‌های هدایت شونده ضد تانک توسط القسام

گردان‌های القسام اعلام کردند که رزمندگان این گردان، یک موشک هدایت شونده ضد تانک (ATGM) را به سمت یک هدف اسرائیلی شلیک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مبارزان مقاومت فلسطین در حالی که روز یکشنبه در مناطق جنوبی رفح متمرکز بودند، به رویارویی خود با نیرو‌های اشغالگر «اسرائیل» در جبهه‌های متعدد واقع در نوار غزه ادامه دادند.

برای اولین بار از زمان آغاز حمله به رفح در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، اعلام کرد که رزمندگان این گردان یک موشک هدایت شونده ضد تانک (ATGM) را به سمت یک هدف اسرائیلی شلیک کردند. این اعلامیه حاوی گزارش اتفاقی نادر در نواز غزه است و تا کنون استفاده چندانی از موشک هدایت شونده ضد تانک علیه اهداف اسرائیلی نشده بود.

گروه رسانه‌ای القسام اعلام کرد که رزمندگان، یک موشک هدایت شونده ضد تانک را به سمت یک خودروی زرهی اسرائیلی به نام «اُفک» در تل زعرب، در بخش جنوبی رفح، شلیک کردند. در این بیانیه به آتش گرفتن «اُفک» پس از اصابت موشک اشاره دارد.

نفربر زرهی «اُفک» (APC) یک خودروی زرهی سنگین است که عمدتاً توسط افسران اشغالگر برای فرماندهی و کنترل واحد‌ها در میدان جنگ استفاده می‌شود. اگرچه کاربرد اصلی این نفربر زرهی، جابجایی افسران اسرائیلی است، اما برای مقاصد دیگری، چون بیمارستان صحرایی نیز استفاده می‌شود. 

پس از اصابت موشک مقاومت به خودرو، یک نیرو‌های امدادی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام شدند. رزمندگان القسام نیز رگباری از گلوله‌های راکت ۱۱۴ میلی متری رجوم که تولید محلی هستند را به سوی اشغالگران شلیک کردند. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما