شناسهٔ خبر: 67342811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هواشناسی ۱۴۰۳/۳/۴؛ هشدار سیلاب تابستانی در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب تابستانی در ۱۰ استان از جمله تهران اعلام کرد: چهارشنبه و پنجشنبه دما در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، اصفهان، مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

از فردا تا روز جمعه در شمال غرب، برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر علاوه بر کاهش نسبی دما بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گردوخاک روی می‌دهد. همچنین طی سه روز آینده در بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز شرق دریای عمان و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می‌شود.

به گزارش تسنیم، بیشینه دما امروز تهران ۳۴ درجه خواهد بود. شهر اهواز نیز با ۵۰ درجه گرم‌ترین مرکز شهر ایران طی امروز است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۴: اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌ها بویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، عدم دپوی محصولات در فضای باز و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی.

نظر شما