شناسهٔ خبر: 67342674 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

به مناسبت دهه ولایت؛

آیین صبح شعر " همای رحمت" در نهبندان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان، صبح شعر "همای رحمت " با حضورمهدی مرادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، برخی از مسئولین شهرستان وجمعی از شاعران پیشکسوت، جوان و نوجوان به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد.

  در این صبح شعر که فرماندار محترم شهرستان و برخی از مسئولان حضور داشتند، جمعی از شاعران شهرستان نهبندان در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) به شعرخوانی پرداختند.

سید حسین هاشمی رئیس اداره ارشاد اسلامی نهبندان، خواستار برگزاری مستمر جلسات ادبی شد و نیز عنوان نمود اعتبارات خوبی در این حوزه داریم و اداره ارشاد آماده حمایت از این شاعران بومی و موسسات فرهنگی شهرستان می باشد.

سید حسین هاشمی همچنین عنوان نمود که این شهرستان ظرفیت تاسیس موسسات فرهنگی ادبی تک منظوره بیشتری را نیز دارد و از شاعران پیشکسوت و تاثیرگذار شهرستان درخواست نمود تا برای تربیت شاعران جوان و انقلابی وارد میدان شوند.

در ادامه مرادی فرماندار شهرستان نهبندان اظهار داشت: ادارت فرهنگی نهبندان باید هم‌افزایی ویژه ای برای برگزاری برنامه های ملی و مذهبی از جمله عید غدیر داشته باشند. مرادی خواستار رشد و توسعه نهبندان و هنرمندان شد و گفت: نهبندان هشت سردار شهید و افراد هنرمند و برجسته زیادی دارد که باید به خوبی معرفی شوند، همچنین مرکز آسبادهای کشور در نهبندان ایجاد می شود و باید از این ظرفیت برای معرفی شهرستان استفاده کرد.

وی خواستار سرودن اشعاری در وصف سرداران شهید و ظرفیت های نهبندان شد و گفت: مقام معظم رهبری هم به نهبندان سفر داشتند و باید از برکات این حضور برای مردم اشعار بسیار پرمحتوایی تولید شود.

نظر شما