شناسهٔ خبر: 67342424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل ارشاد استان مطرح کرد؛

جهش فرهنگی ‌خوزستان‌ در دولت شهید رئیسی

فاطمه فریح‌زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به خدمات رئیس جمهور شهید در حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: در دولت شهید سید ابراهیم رئیسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه فعالیت‌های عمرانی شاهد جهشی خاص و کم‌سابقه بود.

صاحب‌خبر -

مجید منادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که نگاه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت حل مسایل با محوریت عدالت و مردمی‌سازی بود خاطرنشان کرد: این نگاه رییس ‌جمهور شهید به عنوان اصل به حوزه فرهنگ و هنر کشور نیز بود و باعث شد در تمام مناطق کشور برای برگزاری رویدادها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و همچنین در اختصاص بودجه برای توسعه زیرساخت‌ها به سمت تمرکززدایی پیش ‌برویم.

او با اشاره به این‌که خانه هنرمندان اهواز در دوره رییس‌ جمهور شهید افتتاح شد یادآوری کرد: خانه هنرمندان اهواز با ابعادی بی‌نظیر چند دهه بلاتکلیف و نیمه‌کاره مانده بود که در دوره شهید سید ابراهیم رئیسی تکمیل و افتتاح شد. هم‌اکنون نیز در حال خرید وسایل لازم و تجهیز خانه هنرمندان هستیم.

وی اضافه کرد: تکمیل ساخت‌وساز، تجهیز و افتتاح فرهنگسرای پردیس شهرستان هفتکل و خانه هنر شهرستان مسجدسلیمان و همچنین احداث پلاتو در شهرستان اندیمشک در دوره شهید رئیسی صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: مجتمع بزرگ فرهنگی و سینمایی دزفول نیز که در دهه ۷۰ ساخته شده بود و برای سال‌ها بلاتکلیف بود بازسازی و تجهیز شد؛ به‌طوری‌ که هم‌اکنون پذیرای هزاران نفر از مردم شهرستان دزفول است.

در همین موضوع:

در دولت شهید رئیسی از آثار فاخر نمایشی حمایت ویژه شد

مروری بر چند اقدام موثر میراث فرهنگی خوزستان در زمان شهید رئیسی

ویژگی‌های مهم آقای رییسی دوری از حاشیه و تمرکز بر خدمتگزاری به مردم بود

او اظهار کرد: نهضت بهسازی، تعمیر و تجهیز مجتمع‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و ادارات فرهنگ و ارشاد سراسر استان خوزستان اقدام بزرگ دولت شهید رئیسی بود که با محوریت مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام شد. اعتبار اداره کل ارشاد خوزستان نیز به عنوان دستگاه دولتی و عمرانی نسبت به ۲ سال قبل ۱۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: در دولت شهید سید ابراهیم رئیسی برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی از بودجه مسؤولیت اجتماعی نفت برای حوزه فرهنگ و هنر اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که در دولت رئیس ‌جمهور شهید در حوزه برگزاری رویدادها با محوریت مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بودیم خاطرنشان کرد: اعتماد شهید رئیسی به جوانان و مدیران جوان باعث شد اقدامات و عملکردهای خوبی در شهرستان‌ها محقق شود، به‌طوری ‌که بسیاری از رویدادها که به دلایل مختلفی از جمله عدم پیگیری برگزار نمی‌شدند دوباره اجرا شدند.

منادی با بیان این‌که در دولت شهید رئیسی تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌ها و به ویژه مناطق کم‌برخوردار به نحو احسن انجام شد، افزود: برای اولین بار اعتبارات خوبی به عنوان اعتبارات قرارگاه شهید آوینی با هدف تقویت بنیه فرهنگی تمام شهرستان‌های خوزستان تخصیص یافت.

انتهای پیام

نظر شما