شناسهٔ خبر: 67342287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس دادگستری دامغان:

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دامغان/ ۴۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف منجر به سازش شد

دامغان_ رئیس دادگستری شهرستان دامغان ضمن بیان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شهرستان گفت: با تلاش شورای حل اختلاف ۴۰ درصد از پرونده‌ها منجر به سازش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید محمدیان رئیس دادگستری شهرستان دامغان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه ۹۱ روز و در شورای حل اختلاف ۵۱ روز که در سال ۱۴۰۲ این آمار در دادگاه به ۷۵ روز و در شورای حل اختلاف به ۴۹ روز کاهش یافت.

وی تعداد پرونده‌های وارده به دادسرای شهرستان را هشت هزار و ۱۹۸ مورد عنوان کرد و گفت: شورای حل اختلاف در سازش موفق بوده‌ و بالای ۴۰ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شد.

محمدیان افزود: در راستای سرعت عملکرد رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته ۵۰۰ فقره دادرسی به صورت الکترونیک بوده و ۹۹.۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک صادر شد.

نقش مؤثر اصحاب رسانه در امیدآفرینی و شور و نشاط انتخاباتی 

مهدی کلامی مقدم دادستان عمومی و انقلاب دامغان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در جهت امیدآفرینی و افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه افزود: تاکنون گزارشی از جرائم انتخاباتی در دامغان گزارش نشده و خبرنگاران و اصحاب رسانه کمک کنند تا انتخاباتی سالم، عاری از تخلف و به دور از تنش داشته باشیم تا مردم با حضور حداکثری و انتخاب اصلح رئیس جمهوری را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه شهید آیت الله رئیسی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در جهت مشارکت حداکثری مطلبی منتشر نشود که موجب یأس و ناامیدی در مردم شود و این حضور را در مخاطره قرار دهد و همچنین از انتشار مطالبی در راستای تخریب نامزدهای انتخاباتی یا مسئولان ستاد انتخاباتی جلوگیری شود.

کلامی مقدم برگزاری دادگاه‌های برخط، صدور گواهی سوء پیشینه به صورت تمام الکترونیک، اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب با همکاری نیروی انتظامی، تخریب تعداد زیادی از پاتوق‌های معتادین و اماکن مخروبه با همکاری شهرداری، برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش را از اقدامات انجام شده دادگستری عنوان کرد.

رشد ۳۰ درصدی در صدور اسناد تک برگی در دامغان

 مهدی جدیدی رئیس اداره اسناد و املاک دامغان در این نشست به اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار سند تک برگی در شهرستان صادر شد که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

جدیدی از صدور ۵۷۰ سند روستایی و ۲ هزار و ۷۰۰ سند طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲‌ هزار سند متعلق به شهر دامغان، ۴۵۰ سند مربوط به شهر امیریه، ۸۵ سند مربوط به شهر کلاته‌رودبار و ۲۲۰‌ سند متعلق به شهر دیباج است.

 وی افزود: در شهرستان دامغان ۱۳ دفتر ثبت اسناد فعال است که از این تعداد یک دفتر در شهر دیباج و ۱۲ دفتر در دامغان قرار دارد و همچنین شهرستان دارای پنج دفتر ثبت ازدواج و یک دفتر طلاق است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌ عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

نظر شما