شناسهٔ خبر: 67342223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان + عکس

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان شامل شیان‌یانگ به چنگدو، اوزاکا به سندای، لانژو به شیان‌یانگ و میلان به ژنو می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بعضی از مسیرهای پروازی همچون لانژو به شیان‌یانگ چین و میلان به ژنو سوئیس، به دلیل توپوگرافی منحصربه‌فرد و تغییرات آب‌وهوایی غیرقابل پیش‌بینی خود خطرناک هستند، همچنین مسافران با پرواز بر فراز رشته کوه تیان‌شان در آلماتی قزاقستان و کوه‌های آند در سانتیاگوی شیلی، بعضی از شدیدترین تلاطم‌های هوایی را در جهان تجربه می‌کنند.

در واقع دلایل مختلفی برای ایجاد آشفتگی‌های هوایی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل الگوهای باد جوی، عبور هواپیماهای دیگر و تلاطم مکانیکی است که اغلب هنگام رد شدن هواپیما از روی کوه اتفاق می‌افتد. وبگاه توربلی (Turbli) که تلاطم مسیرهای هوایی را پیش‌بینی می‌کند، هشت مورد از خطرناک‌ترین و متلاطم‌ترین مسیرهای پرواز جهان را بر اساس معیار (Eddy Dissipation Rates) ارزیابی کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

شیان‌یانگ به چنگدو، چین

میانگین تلاطم: 16.25 EDR

مسیر پرواز شیان‌یانگ به چنگدو، به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی متنوع و الگوهای آب‌وهوایی پویا در منطقه، همواره با تلاطم مواجه می‌شود. در این مسیر، هواپیما با عبور از کوه‌های چین‌لینگ و حوضه سیچوان، جریان‌های هوای مختل شده و شرایط آشفته را تجربه می‌کند، همچنین زمین ناهموار این کوهستان، الگوهای بادهای غیرقابل پیش‌بینی را ایجاد می‌کند و جغرافیای حوضه سیچوان با منطقه محصور و کم‌ارتفاع احاطه شده توسط کوه‌ها، به بی‌ثباتی جوی دامن می‌زند. تغییرات فصلی آب‌وهوایی، از جمله بادهای موسمی نیز تلاطم را تشدید می‌کند و در نتیجه، بادهای شدید و تغییرات ناگهانی آب‌وهوا را به همراه می‌آورد. خلبانانی که در طول این مسیر حرکت می‌کنند باید با چالش‌های منطقه مقابله کنند تا یک پرواز امن و راحت برای مسافرانی خود فراهم کنند.

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

مسیر اوزاکا به سندای، ژاپن

میانگین تلاطم: 16.307 EDR

مسیر پرواز از اوزاکا به سندای که بر فراز دریای ژاپن و جنگل‌های کوهستانی هونشو قرار دارد، به‌طور قابل توجهی متلاطم است. دریای ژاپن اغلب بادهای شدید و شرایط آب‌وهوایی متفاوت را تجربه می‌کند و موجب متلاطم‌شدن هوا می‌شود. علاوه بر این، زمین‌های کوهستانی هونشو، با مختل‌کردن جریان هوا، بی‌ثباتی را بیشتر می‌کند. طوفان‌های فصلی نیز که در این منطقه رایج است و بادهای قدرتمندی را به همراه دارد، تلاطم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این عوامل، همراه با تغییرات آب‌وهوایی، پرواز بین اوزاکا و سندای را در معرض آشفتگی قرار می‌دهد و شرایط چالش‌برانگیزی را برای خلبانان و مسافران ایجاد می‌کند.

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

لانژو به شیان یانگ، چین

میانگین تلاطم: 16.337 EDR

مسیر پرواز لانژو به شیان یانگ، به دلیل تلاطم‌های خود هنگام عبور از فلات لس شناخته می‌شود. توپوگرافی منحصربه‌فرد این منطقه که با خاک فرسایش‌پذیر و دره‌های عمیق مشخص می‌شود، جریان هوا را مختل می‌کند و منجر به تلاطم قابل‌توجهی می‌شود. زمین ناهموار فلات، موجب می‌شود هوا به طور غیرقابل پیش‌بینی جریان پیدا کند و شرایط پروازی ناهموار شود، همچنین چین مرکزی اغلب با تغییرات آب‌وهوایی سریع، از جمله طوفان‌های ناگهانی و تغییر الگوی باد مواجه است که به ایجاد تلاطم بیشتر کمک می‌کند. این فاکتورها مسیر را برای سفرهای هوایی چالش‌برانگیز می‌کند و در نتیجه تجربه سفر ناخوشایند را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

میلان به ژنو، سوئیس

میانگین تلاطم: 16.398 EDR

سفر هوایی از میلان ایتالیا به ژنو سوئیس، که بر فراز رشته کوه‌های آلپ صورت می‌گیرد، بسیار خطرناک است. زمین‌های ناهموار و قله‌های بلند آلپ، موجب تلاطم قابل توجه ناشی از زمین می‌شود، زیرا کوه‌ها، جریان هوا را دچار اختلال می‌کند و الگوهای باد قوی و غیرقابل پیش‌بینی جریان می‌یابد. در واقع طوفان‌های مکرر و تغییرات سریع آب‌وهوا نیز به این تلاطم‌ها کمک می‌کند و تغییرات ناگهانی را در سرعت و جهت باد ایجاد می‌کند، بنابراین ترکیبی از توپوگرافی چالش‌برانگیز و الگوهای آب‌وهوایی پویا، باعث آشفتگی این مسیر هوایی می‌شود و سفر به دو شهر اروپایی زیبای جهان را با چالش مواجه می‌کند.

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

توکونام به سندای، ژاپن

میانگین تلاطم: 16.579 EDR

عوامل جغرافیایی و هواشناسی که در مسیر پرواز توکونام به سندای وجود دارد، باعث ایجاد تلاطم در پرواز می‌شود. این مسیر از دریای ژاپن عبور می‌کند و بادهای شدید و تغییرات سریع آب‌وهوا را به ویژه در فصول خاصی همچون زمستان و اوایل بهار که سیستم‌های کم‌فشار و توده‌های هوای سرد روی دریا با هم تعامل دارد، تجربه می‌کند. علاوه بر این، زمین‌های کوهستانی جزیره هونشو که سندای در آن قرار دارد، جریان هوا را پیچیده‌تر می‌کند و با عبور هوا از روی مناطق ناهموار، تلاطم هوایی را به همراه دارد. بنابراین با توجه به میزان آشفتگی منطقه و برای اطمینان از سفری ایمن برای مسافران، باید نظارت و تنظیمات دقیق توسط خدمه پرواز انجام شود.

خطرناک‌ترین مسیرهای پرواز جهان+عکس

نظر شما