شناسهٔ خبر: 67342218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: بیش از ۵۹ هزار دادگاه برخط با اصحاب پرونده در استان برگزار شده است

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۵۹ هزار دادگاه برخط با اصحاب پرونده در یکسال گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با میزان گفت: باعنایت به تأکید مباحث هفتم و یازدهم فصل سوم سند تحول قضایی کشور مبنی بر بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های جدید و غیر حضوری کردن حداکثری خدمات قضایی به منظور تکریم ارباب رجوع، جهت رفاه حال عموم شهروندان، این دادگستری با استفاده از بستر و زیرساخت‌های موجود در استان و برای نخستین بار در کشور اقدام به راه اندازی دادگاه‌های برخط کرده به طوری که از این حیث دارای رتبه نخست در کشور است.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته تعداد ۵۹ هزارو ۴۸۸ فقره دادگاه برخط با اصحاب پرونده در تمام شعب استان برگزار شد که ۳۴ درصد از آمار مذکور مربوط به شورای حل اختلاف است.

محمدجعفر عبدالهی بیان کرد: با توجه به خطرات جاده‌ای و جهت جلوگیری از مراجعه حضوری افراد به دادگستری، ارتباط تصویری برخط نقش بسزایی در افزایش مصالحه داشته است.

وی ادامه داد: شعب تحقیق ۲۲ درصد، شعب اجرای احکام ۱۵ درصد، شعب کیفری دو، حقوقی و انقلاب ۲۳ درصد و دادگاه‌های بخش ۶ درصد آمار دادگاه‌های برخط را به خود اختصاص داده اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دادگاه‌های برخط علاوه بر داخل کشور با افراد در کشور‌های خارجی مانند پاکستان، ترکیه، آلمان، عراق و ایتالیا نیز برگزار که منجر به افزایش صلح و سازش و مختومه شدن بسیاری از پرونده‌ها شده است.

انتهای پیام/

نظر شما