شناسهٔ خبر: 67341962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات خوزستان خبر داد

تعیین ۳۴۳۸ ‌شعبه‌ اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان

دلال آلبوشهبازی

دبیر ستاد انتخابات خوزستان از فراهم آوردن تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله دهدشت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فرآیند اجرایی انتخابات در استان خوزستان مطابق جدول زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به تشکیل ۷۱ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل خوزستان افزود: تعیین شعب اخذ رای به موقع انجام شد. در مجموع ۳ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان تعیین شده است که ۲ هزار و ۵۴۱ شعبه از این تعداد ثابت و ۸۹۷ شعبه سیار هستند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: در این دوره در سراسر کشور انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود یعنی احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی و فرآیند رای‌گیری یعنی نوشتن نام نامزدها به صورت دستی انجام می‌شود.

دهدشت با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت ۸ صبح روز ۸ تیرماه بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند نسبت به انجام تبلیغات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در هر شعبه اخذ رای حدود ۲۰ نفر فعالیت دارند، عنوان کرد: دوره‌های ارائه آموزش‌های مورد نیاز در سطوح مختلف برای عوامل اجرایی انتخابات در حال برگزاری است.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: سن رای‌دهندگان ۱۸ سال تمام است یعنی متولدان ۸ تیرماه ۸۵ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. مدارک هویتی قابل قبول برای رای دادن نیز کارت ملی یا شناسنامه است. در این دوره ضرب مهر روی شناسنامه انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

نظر شما