شناسهٔ خبر: 67341867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محدود کردن دسترسی دانش آموزان آمریکایی به فضای مجازی

دولت آمریکا قصد دارد که به منظور کاهش آسیب‌های روانی و ذهنی کودکان، نوجوانان و جوانان از فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی، دسترسی‌های آنها را کنترل و محدود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما در نیویورک، ویوک مورتی رئیس عملیاتی بهداشت عمومی در آمریکا به عنوان مقام ارشد حکومت این کشور در حوزه بهداشت عمومی که از سوی رئیس جمهوری معرفی و با رای موافق مجلس سنا منصوب می‌شود، اعلام کرده است که باید بعد از این، برای محتوای شبکه‌های اجتماعی نیز همانند برچسبی هشداری که بر روی سیگار نصب می‌شود، از برچسب‌ها هشدار دهنده آسیب روانی و ذهنی برای کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده شود. وی از کنگره آمریکا درخواست کرده است که در این زمینه قانون لازم را تصویب کند.

وی گفت: وقتی که نوجوانان بیشتر از ۳ ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، ما شاهد دو برابر شدن میزان اضطراب و افسردگی در آنها هستیم. باید برای تغییر این وضعیت فورا کاری کرد. این وضعیت برای من عمیقا نگران کننده است. "برچسب هشدار" می‌تواند به والدین کمک کند تا خطرات فضای مجازی را درک کنند.

این احساس خطر باعث شده است که تاکنون در ۷۷ درصد از مدارس دولتی آمریکا، ممنوعیت استفاده دانش آموزان از گوشی‌ها هوشمند در مدارس اعمال شود.

در آخرین مورد این ممنوعیت در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا به عنوان دومین ناحیه بزرگ مدارس آمریکا قطعی شده است و قرار است از اول زمستان اجرایی شود.

آلبرتو کاروالیو رئیس اداره مدارس ناحیه لس آنجلس در این باره گفت: افزایش سطح افسردگی، اضطراب، خودکشی و سوء استفاده‌های سایبری از آثار منفی فضای مجازی بر دانش آموزان است که باید با آن مقابله کنیم. فناوری‌هایی وجود دارد که دسترسی به سکو‌ها و شبکه‌های اجتماعی را غیر فعال می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که از گوشی هوشمند صرفا به عنوان یک تلفن استفاده شود، شاید هم تصمیم بگیریم که در ساعات مدرسه اجازه دسترسی به تلفن همراه را به دانش آموزان ندهیم.

در ایالت نیویورک هم فرماندار این ایالت اعلام کرده است که کار بر روی لایحه ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در مدارس را در دست دارد و تا کمتر از ۶ ماه دیگر برای تصویب به مجلس ایالتی نیویورک فرستاده خواهد شد

<div id="video-display-embed-code_11245449"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267014/11245449?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما