شناسهٔ خبر: 67341853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گردش مالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به ۱۷ همت رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر این استان با گردش مالی ۱۷ همت ضمن صاحبخانه دار کردن اقشار مختلف سبب رونق واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار شده است.

صاحب‌خبر -

عطاء اله اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن پیشران جهش تولید با مشارکت مردم است، گفت: با آورده متقاضیان و اعطای تسهیلات بانکی سیستان و بلوچستان در حال حاضر یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح ملی است و می‌توان ادعا کرد هیچ طرحی در استان نمی‌توانست این میزان گردش مالی را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی پرداختن به حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌بر ایجاد امیدبرای خانه‌دار شدن بین اقشار کم، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسکن صنعتی پویا و اثرگذار در توسعه اقتصادی بوده بطوریکه سرمایه گذاری در تولید و ساخت و ساز مسکن به نوعی خود اقتصادی مولد، پویا، اشتغالزا و محرک است، گفت: سرعت در روند کار و کیفی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۲ مولفه بسیار مهم بوده که این موضوع در استان به خوبی در حال انجام است.
وی از الحاق سه هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌های سیستان و بلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: به همت دولت سیزدهم زمین برای ساخت مسکن در قالب سه هزار هکتار برای ساخت ۱۵۱ هزار قطعه این طرح تاکنون تامین شده بطوریکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
اکبری تصریح کرد: مجموعه این فعالیت‌ها و اقدامات سبب شد که امروز سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف از جمله اجرای طرح، پرداخت تسهیلات و همچنین تامین زمین در رده برتر کشور قرار گیرد.
وی تاکید کرد: هدف ما خدمت به مردم با کمک به خانه دار شدن آنهاست و اقداماتی که انجام می‌دهیم برای رسیدن به این مقصود است.

نظر شما