شناسهٔ خبر: 67341848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضویت ۵۰۰ دانش آموز قزوینی در اتحادیه انجمن های اسلامی

قزوین - ایرنا - مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان قزوین گفت: ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر هم اکنون عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان هستند و در خصوص مسایل انقلابی و اسلامی کنشگری می کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی سیاهکالی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان اولین تشکل دانش آموزی بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد که وظیفه آن ساماندهی دانش آموزان و انجام کارهای تشکیلاتی عمیق در حوزه دانش‌آموزی بود و امروز این اتحادیه می خواهد دانش آموزان طوری پرورش و آموزش داده شوند که بتوانند مسایل خود را حل و فصل کرده و در آینده نیز مسیر زندگی خود را به درستی مدیریت کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی دارای چهار تشکل رسمی از جمله هلال احمر، بسیج دانش آموزشی، سازمان شورا و اتحادیه انجمن های دانش آموزی است که از لحاظ ساختاری زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارد و ۲ کار عمده از جمله نیروسازی و جریان سازی را انجام می دهد.

حجت الاسلام سیاهکالی مرادی تاکید کرد: نیروسازی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی به صورت نخبه پروری انجام می شود و دانش آموزان کنشگر در مدارس انتخاب می شوند و در اعیاد و جشن های مذهبی، دهه مبارک فجر، ۱۳ آبان و هفته دانش آموز، ماه مبارک رمضان و ایام فاطمیه و محرم کنشگری می کنند.

به گفته این مسوول، همچنین طرحی با عنوان رسا در مدارس برگزار می شود که دانش آموزان منتخب استان مورد آموزش دینی و انقلابی قرار می گیرند و امسال ورودی های پایه هفتم نیز به این طرح اضافه شده است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قزوین، هدف از تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی را جریان سازی دانست و گفت: دانش آموزان با روحیه مطالبه گری خود برای مدیریت در آینده تربیت می شوند و فعالیت های انقلابی و اسلامی را در مدارس اجرایی می کنند و توانایی حل چالش های مختلف را با بهره گیری از مدل های مدیریت بحران فرا می گیرند.

وی در خصوص فعالیت این اتحادیه در روستاهای استان قزوین، خاطرنشان کرد: اتحایه انجمن های اسلامی دانش آموزان در روستاهای قزوین به دلیل نبودن مدارس متوسطه دوم، فعالیتی ندارد اما در سایر شهرستان های استان به صورت مستمر فعالیت به فعالیت خود می پردازند و اقدامات بسیار خوبی نیز در این مراکز صورت گرفته و دانش آموزان در خصوص جایگاه نوین اسلام در جهان با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قزوین در خصوص برنامه های تابستانه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در قزوین، اضافه کرد: طرح های تابستانی اوقات فراغت و مباحث هنری - اعتقادی برای دانش آموزان برگزار می شود و همچنین اردوهای تفریحی و زیارتی از جمله اردوی طلایه داران با حضور دانش آموزان صورت می گیرد تا موضوعات ارتباط گیری بین دانش آموزان و مدیران به آنان آموزش داده شود.

حجت الاسلام سیاهکالی مرادی افزود: همچنین کلاس های نرم افزاری کاربردی با گوشی همراه و خوش نویسی در سازمان اتحادیه اسلامی انجمن دانش آموزی برگزار می شود و در حوزه ورزشی نیز سالن های فوتبال و استخر را برای نشاط دانش آموزان در نظر گرفته ایم.

این مسوول، به حمایت های صورت گرفته از این اتحادیه پرداخت و یادآور شد: حمایت های درخور توجهی از سوی مسوولان شهری و آموزش و پرورش استان برای انجمن های اسلامی استان قزوین صورت گرفته و اینکه چرا دانش آموزان بایستی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و به نوجوانان نیز میدان داده شود تا آنها بتوانند با فراق بال کارها و اقدامات بزرگی ارایه دهند، همانطور که در طول هشت سال دفاع مقدس نوجوانان و دانش آموزان در جبهه های حق علیه باطل فعالیت می کردند و افتخارات بی شماری را هم خلق کردند، اعتقاد داریم که امروز نوجوانان به دلیل شور و اشتیاقی که دارند و به دلیل مسوولیت پذیری خود، می توانند کارهای بزرگ تری را نیز بیافرینند.

وی در خصوص تامین بودجه این اتحادیه، خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یک سازمان مردم نهاد است که بیشتر منابع مالی آن از سوی خیران، اولیا و مربیان و به علاوه مسوولان شهری تامین می شود و بودجه دولتی آن در سال گذشته کمتر از پنج میلیارد ریال بود اما هزینه ای که از سوی خیران تامین شد به بیش از ۱۵ میلیارد ریال رسید.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قزوین با تبریک به مناسبت ایام غدیریه، خاطرنشان کرد: کاروان شادی دانش آموزی به مناسبت جشن غدیر علاوه بر تدارک برنامه های مفصل و قرعه کشی به مشهد مقدس، مسیر سبزه میدان تا مزار شهدا را نیز طی خواهند کرد.

نظر شما