شناسهٔ خبر: 67341617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بازگشت ۵ هزار و ۶۰۰ زائر حج تمتع به کشور

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به ادامه روند بازگشت زائران حج تمتع گفت: تا ۲۳ تیر به کشور ۵ هزار و ۶۰۰ زائر به کشور بازگشتند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین آجیلیان، مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین روند بازگشت زائران حج گفت: عملیات بازگشت زائران حج از ۱ تیر آغاز شده و تاکنون زائران از طریق ۴ فرودگاه کرمان، تبریز، اهواز و مشهد به مقصد خود بازگشتند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: از اول تا ۳ تیر، ۲۵ پرواز در ۴ فرودگاه مذکور فرود آمده و حدود ۵ هزار و ۶۰۰ زائر از طریق این فرودگاه‌ها وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه بازگشت زائران تا ۲۳ تیر ادامه دارد، تاکید کرد: آخرین پرواز به فرودگاه ارومیه است و باتوجه به اعزام ۵۸ هزار و ۷۰۰ زائر پیش‌بینی می‌شود همین تعداد زائر از ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به کشور بازگردند.

آجیلیان ادامه داد: با توجه به شرایط آب وهوایی و ظرفیت‌های فرودگاهی بهتر است استقبال‌کنندگان به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند تا بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور دچار مشکل نشود.

رعایت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: باتوجه به احتمال شیوع بیماری‌ها در میان حجاج از جمله تب دنگی توصیه می‌شود مردم استقبال از حجاج را خارج از فرودگاه انجام دهند و با رعایت نکات بهداشتی که از سوی مراکز بهداشت اعلام می‌شود به سلامت خود و زائران کمک کنند.

وی در ادامه افزود: عملیات اعزام زائران با انجام ۲۴۴ پرواز از ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان در ۲۲ خرداد به پایان رسید.

به گفته آجیلیان ۱۸ فرودگاه یاد شده هم‌اکنون از آمادگی لازم برای اجرای عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن برخوردار هستند و اقدامات لازم جهت تسهیل عملیات بازگشت حجاج در این فرودگاه‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما