شناسهٔ خبر: 67341616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قطعی روزانه برق چاه‌ها خسارت قابل توجهی به کشاورزی وارد می‌ک... -

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: قطعی روزانه برق چاه‌ها و ایستگاههای پمپاژ کشاورزی خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

وحید حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بخش کشاورزی تأمین‌کننده امنیت غذایی است و متأسفانه علاوه بر خسارات ناشی از عوامل طبیعی، باید تاوان ناترازی برق سراسری را هم تقبل کرد.

وی با اشاره به قطعی برق کشاورزی در طی روزهای هفته به مدت پنج ساعت، افزود: قطعی روزانه برق چاه‌ها و ایستگاههای پمپاژ کشاورزی خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند.

حبیبی بیان داشت: این بی‌توجهی موجب نارضایتی کشاورزان از مناطق مختلف را به دنبال داشته و دارد که در اثر قطع برق خسارات جبران ناپذیری هم به تولید و هم به اقتصاد خانوار کشاورزان وارد آمده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: با توجه به آنکه کارگران فعال در این بخش، دستمزد کامل روزانه دریافت می‌نمایند، از این رو قطع برق چاه‌های کشاورزی هیچ ارتباطی به آنها ندارد و کماکان دستمزد کامل را دریافت می‌کنند که همین امر موجب شده تا فشارهایی از این بخش به کشاورزان وارد شود.

وی اذعان داشت: همچنین خسارت‌هایی هم به تأسیسات، منصوبات، شناورها و الکترو پمپ‌ها وارد می‌گردد که مشکلات این قشر زحمتکش و تولید کننده را دو چندان افزایش داده است.

حبیبی بیان داشت: خواسته جامعه کشاورزی بر این است که تدبیری اندیشیده شود و تجدید نظری اعمال گردد با توجه به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" که از خسارات وارد شده به کشاورزان و صدمه به تولید ملی جلوگیری شود.

نظر شما