شناسهٔ خبر: 67341484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات کالا از گمرک کاوه ساوه ۲۶ درصد رشد کرد

ساوه - ایرنا - مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه گفت: صادرات انواع کالا در سه ماهه سال جاری گمرک شهر صنعتی کاوه این شهرستان با ۲۶ درصد رشد به ۷۱ میلیون دلار رسید.

صاحب‌خبر -

قاسم مطلبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۱۳۹ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۷۱ میلیون دلار کالا با انجام تشریفات کامل گمرکی از این گمرک صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان فعالیت صادراتی توسط هفت هزار دستگاه کامیون صورت گرفته است یادآور شد: همچنین در این مدت ۸۹۳ فقره اظهارنامه وارداتی به وزن ۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار واردات صورت گرفته است.

مطلبی خاطر نشان کرد: واردات کالا نیز از نظر وزنی ۳۳ درصد و از نظر تعداد اظهارنامه ۹ درصد رشد داشته که این میزان حجم واردات توسط سه هزار و ۳۰۰ کامیون وارداتی صورت گرفته است.

وی در مورد میزان کالاهای ترانزیت خارجی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز عنوان کرد: بالغ بر ۶۱ هزار تن کالا به این گمرک ترانریت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۲ درصد رشد داشته و این این حجم ترانزیت نیز توسط ۳ هزار دستگاه کامیون صورت گرفته است .

صادرات کالا از گمرک کاوه ساوه ۲۶ درصد رشد کرد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه گفت: در مجموع بیش از ۱۳ هزار دستگاه کامیون، کالاهای صادراتی وارداتی و ترانزیتی واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صورت گرفته است.

گمرک کاوه در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ در راستای ارائه خدمات گمرکی و انجام تشریفات مرتبط با کالای صادراتی و وارداتی صاحبان صنایع و فعالان تجاری فعالیت خود را شروع کرده است.

هم اکنون در شهرستان ساوه یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد که با این میزان اشتغال حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

نظر شما