شناسهٔ خبر: 67341442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت اقدامات پیشگیرانه مالکان شناورها در فصل تابستان

بوشهر-ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آغاز فصل تابستان و گرمای دو چندان هوا ایجاب کرده مالکان شناورها برای جلوگیری از حوادث احتمالی اقدام‎‌های پیشگیرانه لازم داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مصطفی حاجی رضایی "روز دوشنبه در نشست کمیته ایمنی بنادر استان بوشهر اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان و افزایش محسوس دما در مقایسه با سال گذشته، در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی و بویژه آتش سوزی پیش بینی شده است.

وی افزود: بخش عمده اقدام های انجام شده مربوط به توسعه ناوگان آتش نشانی است که نسبت به استقرار شناورهای آتشخوار و خودروهای آتش نشانی و سیستم ثابت اطفای حریق در بنادر اقدام شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با وجود آماده به کاری نیروها و تجهیزات آتش نشانی بخش اصلی و انکارناپذیر برای جلوگیری از حوادث آتش سوزی متوجه مالک شناورها و دریانوردان است که باید به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.

حاجی رضایی ادامه داد: همچنین باید حداقل یک ملوان آموزش دیده به صورت ۲۴ ساعته روی شناورهای سنتی استقرار داشته باشد چرا که براساس تجربه در بسیاری از موارد وقوع حادثه آتش سوزی با وجود ملوان روی شناور، آتش در اسرع وقت مهار و از شعله ور شدن کامل شناور و سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

طرح تجهیز بنادر بوشهر به تجهیزات مخابراتی ساحلی تدوین شد

برگزاری مانور مشترک عملیاتی در بندر بوشهر

وی افزود: مالکان شناورها و دریانوردان در صورت بروز هر گونه سانحه دریایی و یا حادثه آتش سوزی باید فوری از طریق کانال ۱۶ وی.اچ.اف یا سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

حاجی رضایی یادآور شد: براساس پایش های انجام شده نیازهای مهم بنادر به تجهیزات آتش نشانی شناسایی شده تا بر حسب اولویت نسبت به تامین آن اقدام شود.

نظر شما