شناسهٔ خبر: 67341269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی

جمهوری اسلامی ایران و بحرین در بیانیه مشترک بر ایجاد ساز و کار‌های لازم برای آغاز گفتگو‌های دو کشور با هدف بررسی چگونگی از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند.

صاحب‌خبر -

پس از مذاکرات سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه بحرین بیانیه‌ای صادر شد.

در این بیانیه تصریح شده است: در چارچوب روابط تاریخی برادرانه پادشاهی بحرین و جمهوری اسلامی ایران و پیوند‌های دینی، همسایگی، تاریخ مشترک و منافع متقابل بین آنها، جناب آقای دکتر عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه و جناب آقای دکتر علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه سوم تیر ماه در تهران به مناسبت سفر وزیر امور خارجه بحرین به جمهوری اسلامی ایران و به دعوت سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیا، دیداری دوجانبه داشتند.

همچنین در این بیانیه آمده است‌: در این دیدار دو طرف بر ایجاد ساز و کار‌های لازم برای آغاز گفتگو‌های دو کشور برای بررسی چگونگی از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند.

گفتنی است در چارچوب روابط تاریخی برادرانه پادشاهی بحرین و جمهوری اسلامی ایران و پیوند‌های دینی، همسایگی، تاریخ مشترک و منافع متقابل بین آنها. عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه (سوم تیر ماه) در تهران به مناسبت سفر وزیر امور خارجه بحرین به جمهوری اسلامی ایران و به دعوت سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست گفتگوی همکاری‌های آسیایی، دیداری دوجانبه داشتند.

در این دیدار دو طرف بر ایجاد ساز و کار‌های لازم برای آغاز گفتگو‌های دو کشور برای بررسی چگونگی از سرگیری روابط سیاسی توافق کردند.

نظر شما