شناسهٔ خبر: 67341260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ تیر ۱۳۵۶؛

مسافران دریا با کمبود جا روبرو شدند

تیتر یک شماره امروز شنبه چهارم تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات به برگزاری کنکور سراسری دانشگاهها اختصاص دارد و با چاپ عکسی در همین زمینه که در این تیتر آمده است آزمون همگانی مستقل سال آینده لغو می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها هفته دوم مرداد اعلام میشود‌ و اینکه شانس قبولی شرکت کنندگان در کنکور افزایش یافته است. محمدرضا شاه پهلوی هم درباره حل مشکل مسکن نظر داده، و تیتر شاخص دیگر روزنامه به برکناری رهبر حزب منحله توده بخاطر ائتلاف با بختیار اختصاص دارد. گویا بیکار های تهران و شهرستان‌ها به کار گمارده خواهند شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک شماره امروز شنبه چهارم تیر سال ۱۳۵۶ روزنامه اطلاعات به برگزاری کنکور سراسری دانشگاهها اختصاص دارد و با چاپ عکسی در همین زمینه که در این تیتر آمده است آزمون همگانی مستقل سال آینده لغو می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها هفته دوم مرداد اعلام میشود‌ و اینکه شانس قبولی شرکت کنندگان در کنکور افزایش یافته است.

محمدرضا شاه پهلوی هم درباره حل مشکل مسکن نظر داده، و تیتر شاخص دیگر روزنامه به برکناری رهبر حزب منحله توده بخاطر ائتلاف با بختیار اختصاص دارد. گویا بیکار های تهران و شهرستان‌ها به کار گمارده خواهند شد و اینکه تاریخ اعلام اسامی و محل معاینات پزشکی زائران حج هم اعلام‌ گردید.

اما خبری در گوشه پایینی روزنامه درباره کمبود جا برای هزاران مسافر در شهرهای شمالی کشور چاپ شده است که متن این خبر که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240624_071822_017

 

هزاران مسافر گرمازده تهرانی که از بعدازظهر روز چهارشنبه به شمال کشور سرازیر شده بودند دیروز و پریروز از آب دریا به خوبی استفاده کردند.

دریا در تعطیلات آخر هفته به مسافران روی خوش نشان داد و هزاران نفر در سواحل دریای خزر خود را به آب زدند و از آفتاب گرم و لذت‌بخش شهرهای شمالی استفاده کردند.

هجوم مسافران به دریا نسبت به هفته گذشته به لحاظ برگزاری آزمون همگانی در سطح کشور کمتر بو اما با وجود این، مشتاقان دریا در کلیه شهرهای شمالی با کمبود جا روبرو شدند و عده‌ای که نتوانسته بودند در هتلها و مسافرخانه ها جایی برای خود پیدا کنند به پیاده روها، پارک‌ها و سواحل دریا پناه بردند و شب تا در این نقاط به صبح رساندند.

️بندر پهلوی:

دیروز در بندر پهلوی همزمان بیش از ۳۰ هزار مسافر در دریا بود و کلیه هتلها، متلها، و مسافرخانه ها از وجود مسافر پر شده بود و حتی یک اتاق خالی هم‌ پیدا نمی شد. جمع زیادی از مسافران دریا وقتی نتوانستند در هتل ها و مسافرخانه ها جایی برای خود پیدا کنند به پیاده روها و بلوار بندر پهلوی پناه بردند و در آنجا بیتوته کردند. وجود هزاران اتومبیل در بندر پهلوی ترافیک این شهر را مختل کرده بود و راه بندانهای طولانی در هوای گرم و مرطوب مسافران دریا و مردم بندر پهلوی را کلافه کرده بود. دیروز در بندر پهلوی جز دوسه مغازه نانوایی بقیه مغازه ها کار نمی کردند و کمبود نان مشکلاتی را برای مسافران و مردم بوجود آورده بود. با اینکه خواروبار و میوه و یخ در شهر و ساحل دریا به حد وفور وجود داشت اما جمعی از فروشندگان از فرصت استفاده کرده و ارزاق را گران‌تر از حد معمول به مسافران عرضه می کردند.

IMG_20240624_071821_779

ساری

اما از مازندران و ساری اینکه هوای این شهر با اینکه نیمه ابری بود معهذا بیش از ۲۰ هزار مسافر از تهران و دیگر شهرهای شمالی وارد این شهر شدند و عده زیادی از مسافران از آب دریا در فرح آباد استفاده کردند. از بعدازظهر چهارشنبه که سیل مسافران به ساری سرازیر شد کلیه هتلها و مسافرخانه ها مملو از مسافر شدند بطوریکه عده ای از گرمازدگان تهرانی که نتوانسته بودند برای خود اتاق خالی پیدا کنند راهی دیگر شهرهای ساحلی شدند.

IMG_20240624_071821_399

چالوس

از چالوس هم خبر رسید که دیروز وجود بیش از ۲۰ هزار مسافر دریا در چالوس، ترافیک این شهر را سنگین و فلج کرده بود. در چالوس و نوشهر هم‌ مسافران دریا با کمبود جا روبرو شدند و شب را در پیاده رو و خیابان‌ها و سواحل دریا خوابیدند‌. ساحل دریا مملو از مسافران گرمازده تهرانی بود و حتی یک وجب جای خالی نیز پیدا نمی شد. پلیس راه چالوس با ۱۹ اکیپ رفت و آمد مسافران را در جاده کندوان و خیابان‌ها کنترل می کرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما