شناسهٔ خبر: 67341254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بالا گرفتن تب و تاب انتخابات در زنجان

زنجان - ایرنا - چند روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و طبق انتظارها تب و تاب تبلیغات در زنجان همچون سایر مناطق کشور بالا رفته و فضای شهرها و روستاهای استان انتخاباتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتخابات همواره از مهمترین رویدادهای سیاسی هر کشوری است و در ایران نیز بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۳۸ انتخابات برگزار شده که اولین آن همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ و آخرین نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال گذشته بود.
این روزها در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تحرکات تبلیغاتی با تشکیل ستادها، همایش ها و جلسه های متعدد حامیان و هواداران نامزدها در جای جای استان زنجان قابل مشاهده است.
هر کدام از فعالان ستادهای تبلیغاتی نامزدها برای جلب رضایت مردم تلاش می کنند و با برگزاری برنامه های مختلف تبلیغاتی درصدد هستند تا آرای مردم را به خود جذب کنند و سبد رای خود را افزایش دهند.
طی هفته جاری علاوه بر فعالیت های معمول ستادها، گردهمایی هایی انتخاباتی با حضور فعالان سیاسی و چهره های مطرح کشور نیز در دستور کار ستادها قرار گرفته و روزانه بنرهای متعدد اطلاع رسانی در فضای حقیقی و مجازی در خصوص برگزاری این جلسات منتشر می شود.
برخی ستادهای تبلیغاتی ابتکارات جدیدی مثل حضور فعالان و نمایندگانشان در پارک ها و تشکیل حلقه های بحث و گفت و گو با خانواده ها را انجام می دهند.
حامیان نامزدها طی چند روز گذشته، ستادهای متعددی را ذیل مجموعه ستاد اصلی با محوریت اقشار و اصناف مختلف شکل داده اند که از جمله مهمترین آنها می توان به ستادهای فرهنگیان، بانوان، دانشجویان، جامعه کارگری و رأی اولی ها اشاره کرد.
اخبار انتخاباتی و رویدادهای مرتبط با این موضوع، بیشترین حجم و تعداد اخبار رسانه های استان را به خود اختصاص داده است.

بالا گرفتن تب و تاب انتخابات در زنجان

پول پاشی نمی کنیم

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در زنجان گفت: هزینه‌های ستاد جلیلی در این استان کاملا از منابع مردمی و با مشارکت آحاد و اقشار مختلف تامین شده است.
حمید ارجمندفر افزود: این نوع حرکت های خودجوش، مشارکت محور و ملی می تواند جامعه ما را به هدف برساند.
وی ادامه داد: ما تلاش داریم از روش های مدرن تبلیغ بهره بگیریم و از پول پاشی ها پرهیز کنیم و همچنین مخاطبان متعددی را مورد توجه قرار دهیم که تبلیغات دوره ای و میدانی در پارک ها و برای خانواده ها، یکی از این نمونه هاست.
ارجمندفر با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۵ ستاد در سطح شهر زنجان داریم و تأسیس همه این ستادها به صورت رایگان با مشارکت مردم راه اندازی و تجهیز شده است، گفت: علاوه بر این در همه شهرستان ها ستاد مرکزی داریم.
وی اظهار داشت: ارزیابی ما این است که استقبال و اقبال مردمی از آقای جلیلی رو به افزایش است و همه علاقه مندان به جد پای کار هستند.

بالا گرفتن تب و تاب انتخابات در زنجان

رقابت داریم ولی اختلاف و درگیری نداریم

رییس ستاد محمدباقر قالیباف در استان زنجان نیز گفت: کارهای زیرساختی در دوران شهید رییسی نیمه تمام مانده و تلاش ما این است که با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و پر تلاش این کارها با سرعت پیش برود.
حسین حمزه لو پاک افزود: افزایش مشارکت مردم در انتخابات هدف اصلی به شمار می رود و هر تلاشی در این راستا از هر طریق و جریانی قابل تحسین است.
وی اظهار داشت: شروع دولت با ابلاغ برنامه هفتم توسعه خواهد بود که دکتر قالیباف در تدوین این برنامه نقش محوری در مجلس داشته است.
حمزه لو پاک با بیان اینکه ما در میان نیروهای جبهه انقلاب، اختلاف و درگیری نداریم، گفت: حساسیت مقطع کنونی اقتضا می کند که فردی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم که در حوزه اجرا و برنامه ریزی ید طولایی داشته باشد.
رییس ستاد قالیباف در استان زنجان با اشاره به برخی نقدهای صورت گرفته از سایر نامزدهای این جبهه، گفت: انتقاد از همدیگر، ناقض فعالیت و حضور در یک جبهه نیست چون در کلان اختلاف خاصی وجود ندارد.
وی بر ضرورت رقابت سالم بین نامزدها تاکید کرد و گفت: ما بر رقابت سالم به دور از تخریب تاکید داریم و فعالیت های ما هم در این راستا شکل خواهد گرفت و با فرآیند ایجابی و اقناعی فعالیت های تبلیغاتی خود را دنبال می کنیم.
رییس ستاد محمدباقر قالیباف در استان زنجان به سازماندهی ستادهای انتخاباتی در استان اشاره کرد و گفت: ستاد دکتر قالیباف در شهرستان های استان راه اندازی شده و مسوولان ستادها هم مشخص شده اند، علاوه بر این ستادهای بانوان، دانشجویی و اساتید هم فعال است.

بالا گرفتن تب و تاب انتخابات در زنجان

رقابت اخلاقمند و جوانمردانه سرلوحه ماست

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان گفت: رقابت اخلاقمند و جوانمردانه سرلوحه فعالیت های تبلیغاتی ماست و تلاش داریم سابقه درخشانی از رقابت سیاسی را در استان رقم بزنیم.
احمد حکیمی پور با بیان اینکه انتخابات بهترین راه تعیین کارگزاران است، افزود: صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی است و حفظ آن برای ما بسیار ارزش دارد و نهاد انتخابات در قانون اساسی نیز تثبیت و بر آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: جریان اصلاح طلبی یک جریان قانونمند و در چارچوب هنجارهای مسلط کشور بوده و در این راستا ابزار موثر اصلاح، همان صندوق رای است.
حکیمی پور با بیان اینکه از نظر جریان اصلاح طلبی شاخصه کنش اصلاح طلبانه، صداقت، صراحت، پاکدستی، شفافیت و قانونمندی است، گفت: ما این ویژگی ها را در دکتر پزشکیان دیدیم و از او حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه ساده زیستی، مردمداری و سلوک خاکی با همه مردم، ویژگی بارز دکتر پزشکیان است، اظهار کرد: وی از جنس مردم و این برای ما بسیار ارزشمند است.
رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان با بیان اینکه زنجان در حوزه های مختلف علمی، مبارزات انقلابی و دفاع مقدس خط شکن بوده است، اظهار کرد: سرلوحه ما در رقابت انتخاباتی، رقابت اخلاقمدارانه، قانونمند و جوانمردانه است و در سلوک سیاسی هم باید نشان دهیم مردم فرهیخته استان در ‌تراز کنشگران بالغ هستند.
وی گفت: نشانه‌های شور و آشتی با صندوق رأی در جامعه دیده می شود و معتقدیم رقابت هر چه داغتر شود، مشارکت نیز بیشتر خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان زنجان گفت: ما از این فرصت رقابتی که فراهم شده تلاش داریم برای یک انتخابات پر شور استفاده کنیم و شواهد حکایت از آن دارد که مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که فعالیت انتخاباتی‌شان طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

نظر شما