شناسهٔ خبر: 67341224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

جمعه‌ها بارگیری زباله نداریم/ شهروندان زمان‌بندی بیرون گذاشتن زباله‌ها را رعایت کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزهای جمعه بارگیری زباله در سطح معابر و کوچه‌های شهر اصفهان انجام نمی‌شود، اما با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها، هنوز شاهد هستیم که برخی شهروندان زباله خود را خارج از نوبت بارگیری رها می‌کنند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای پیشرو در امر مدیریت پسماند برنامه مدیریتی ویژه‌ای برای جمع‌آوری پسماندهای خانگی دارد، اظهار کرد: روزانه حدود ۹۰۰ تن پسماند تر خانگی از معابر سطح شهر اصفهان بارگیری می‌شود.

وی افزود: برنامه اجرایی شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماندهای تر خانگی به‌صورت یک روز در میان، و روزهای زوج و فرد هفته است که از ساعت ۱۱ شب آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه روزهای جمعه بارگیری زباله در سطح شهر اصفهان انجام نمی‌شود، گفت: با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها در شهر اصفهان و مباحث فرهنگی، هنوز شاهد هستیم که برخی شهروندان زباله خود را خارج از نوبت بارگیری رها می‌کنند و این در حالی است که همواره سعی شده است تا زمان قرارگیری زباله در سطح شهر نهادینه شود.

ساکتی تصریح کرد: زباله خارج از نوبت به‌دلیل اینکه خارج فرایند برنامه‌ریزی شده شهرداری اصفهان در معابر قرار داده می‌شود، توسط مأموران پسماند که کار آن‌ها شناسایی و رفع تخلفات حوزه مدیریت پسماند است، برچسب‌گذاری شده و در صورت شناسایی فرد متخلف، منجر به صدور اخطار و در صورت تداوم این امر پیگیری قضائی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن شهری تمیز و به دور از تبعات بهداشتی مشارکت بالای شهروندان را می‌طلبد، به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از قرار دادن زباله‌ها خارج از برنامه تعیین شده خودداری و مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده، نسبت به قراردادن زباله‌ها برای جمع‌آوری اقدام کنند.

نظر شما