شناسهٔ خبر: 67341150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تکلیف گروه B یورو امشب مشخص می‌شود/ از خیال راحت اسپانیا تا مرگ و زندگی ایتالیا و کرواسی

در حالی که اسپانیا خیال خودش را بابت صعود و صدرنشینی راحت کرده، دیدار ایتالیا - کرواسی بازی مرگ و زندگی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در دو شهر آلمان دیدارهای آخر گروه B یورو ۲۰۲۴ برگزار خواهند شد. در ردبول آرنای لایپزیش نبرد حساس و سرنوشت‌ساز کرواسی – ایتالیا برگزار می‌شود و در مرکور اشپیل آرنای دوسلدورف هم اسپانیا به مصاف آلبانی خواهد رفت.

کرواسی – ایتالیا؛ تکانی به خودتان بدهید!

بی‌برو برگرد می‌توان این دو تیم را در یورو ۲۰۲۴ دورترین تیم‌ها با نام خودشان دانست. کرواسی که فرسنگ‌ها با تیمی که بزرگان فوتبال جهان را به چالش کشید، فاصله دارد. ایتالیا هم با وجود کسب برد مقابل آلبانی نمایش خوبی نداشت و مقابل اسپانیا هم دست و پا بسته بودند. ولی هنوز چیزی برای هیچ‌کدام از دست نرفته و فرصت جبران وجود دارد، به‌خصوص این که آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی بازی مرگ و زندگی است و اهمیت زیادی دارد.

کرواسی که بین ۶ حضور قبلی‌اش ۲ دوره در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ از مرحله گروهی کنار رفته، نمی‌خواهد این عدد ۳ شود. زلاتکو دالیچ که تیمش را ۲ دوره متوالی به نیمه‌نهایی و فینال جام‌جهانی رسانده، در جام ملت‌های اروپا عملکرد دور از انتظاری داشته و دوست ندارد رکوردی منفی به نامش ثبت شود. از طرفی ایتالیا مدافع قهرمانی‌ست و لوچانو اسپالتی هم نمی‌خواد با چنین عنوانی تیمش در مرحله گروهی و حتی مرحله بعدی کنار برود. با این وجود آتزوری هم فاصله زیادی با تیم منسجم دوره قبل دارد. آتزوری ۲ مرتبه قهرمان شده و قبل از تورنمنت در پی رسیدن به آلمان و اسپانیا بود.

این دو تیم تابه‌حال ۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که عجیب است بدانید ایتالیا فقط یک برد داشته و آن‌هم سال ۱۹۴۲ (زمانی که کرواسی به صورت رسمی وارد فیفا نشده بود) رقم خورد. ۳ برد برای کرواسی و ۵ تساوی در ۸ دیدار دیگر این دو تیم رقم خورده است. یکی از این دیدارها هم در جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۲ برگزار شد که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

در واقع می‌توان گفت نبرد با کرواسی به نوعی کابوس ایتالیا هم خواهد بود!

تکلیف گروه B یورو امشب مشخص می‌شود/ از خیال راحت اسپانیا تا مرگ و زندگی ایتالیا و کرواسی

آلبانی – اسپانیا؛ به آن‌ها حسادت می‌کنند

عنوان روزنامه «آ اس» قبل از این نبرد این بود: «اروپا به ما حسادت می‌کند»! چرا؟ چون ستاره‌های جوانی مثل لامین یامال ۱۶ ساله و نیکو ویلیامز ۲۱ ساله مهره‌های اصلی لاروخا به شمار می‌روند. حالا اسپانیا تبدیل به مدعی اول قهرمانی یورو شده و علاوه بر کسب نتایج خوب، نمایشی عالی هم ارائه کرده است. لوئیس دلافوئنته در حالی که گزینه غیرمنتظره نیمکت اسپانیا بود، این تیم را به قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا رساند و حالا برای جام ملت‌های اروپا هم خیز برداشته است. آلبانی رقیب آخرشان هم در هر صورت با گل ثانیه ۲۳ ندیم بایرامی مقابل ایتالیا در تاریخ ماندگار شد. این تیم مقابل کرواسی با بدشانسی برد را با تساوی عوض کرد، اما هنوز شانس اندکی برای صعود خواهد داشت.

اسپانیا ۳ جام در یورو گرفته و حالا می‌خواهد در خانه جدی‌ترین رقیبش یعنی آلمان یک جام دیگر هم به این تعداد اضافه کند تا به تنهایی پرافتخارترین تیم باشد. لاروخا که صعودش را در دومین بازی قطعی کرده آخرین مرتبه ۲۰ سال پیش از مرحله گروهی صعود نکرده بود و یکی به این تعداد اضافه نشد. ماتادورها ۵ مرتبه از جمله دوره قبل تا جمع ۴ تیم برتر رسیده‌اند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این دوره هم خواهند رسید. آلبانی که دوره قبلی در سال ۲۰۱۶ هم در مرحله گروهی کنار رفت، بعید است از این گروه صعود کند و باید آرزوهایش را در دوره‌های بعدی جست‌وجو کند.

جالب است بدانید از سال ۱۹۸۶ تا امروز یعنی در طی ۳۸ سال اسپانیا ۸ مرتبه به مصاف آلبانی رفته و همه بازی‌هایش را مقابل این تیم برده. به جز آخرین بازی در سال ۲۰۲۲ همه دیدارها هم رسمی و در انتخابی یورو یا جام‌جهانی بوده است. آلبانی در مجموع فقط ۳ گل به لاروخا زده و حتی سابقه شکست ۹-۰ در سال ۱۹۹۰ را مقابل این رقیب داشته.

با این تفاسیر، فکر می‌کنید آلبانی بتواند برای اسپانیا خطرساز باشد؟

تکلیف گروه B یورو امشب مشخص می‌شود/ از خیال راحت اسپانیا تا مرگ و زندگی ایتالیا و کرواسی

نظر شما