شناسهٔ خبر: 67340631 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مورد عجیب در تاریخچه تقابل دو تیم؛

طلسم باورنکردنی ایتالیا مقابل کرواسی/ مدافع عنوان قهرمانی در خطر حذف!

شاید کمتر کسی باور کند که ایتالیا هرگز برابر کرواسی پیروز نشده و ۳۲ سال می شود که این طلسم پابرجا مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تیم ملی ایتالیا که در دو دو دره اخیر جام جهانی غایب بوده و لقب مدافع عنوان قهرمانی یورو را یدک می کشد، در یورو ۲۰۲۴ شروع خوبی نداشته و با یک برد نزدیک مقابل آلبانی و باخت به اسپانیا در رده دوم قرار گرفته است.

مدافع عنوان قهرمانی در آخرین دیدار خود امشب (دوشنبه ۴ تیر) و از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل کرواسی دیگر تیم مطرح این گروه خواهد رفت و برای قطعی کردن صعود خود نباید شکست بخورد.

کرواسی هم که با یک امتیاز از دو بازی قبلی خود در این جام ضعیف ظاهر شده برای صعود نیاز مبرم به برد دارد و این نوید یک بازی هجومی از سوی کروات ها را می دهد.

طلسم باورنکردنی ایتالیا مقابل کرواسی/ مدافع عنوان قهرمانی در خطر حذف!

نگاهی به تاریخچه دو تیم نشان می دهد از سال ۱۹۹۲ که کرواسی رسما در فیفا پذیرفته شد تا کنون دو تیم ۸ بار به مصاف هم رفته اند که سهم ایتالیا از برد صفر بوده است!

کرواسی ۳ بار در این تقابل ها به برتری رسیده است؛ برد ۲-۱ در مقدماتی جام ملت های اروپای ۱۹۹۶ - برد ۲-۱ در جام جهانی ۲۰۰۲ و برد ۲-۰ در دیداری دوستانه در خاک ایتالیا سال ۲۰۰۶

۵ بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است؛ ۴ تساوی ۱-۱ و یک تساوی ۰-۰.

طلسم باورنکردنی ایتالیا مقابل کرواسی/ مدافع عنوان قهرمانی در خطر حذف!

جالب اینجاست ۳ تا از مساوی های ۱-۱ در مقدماتی جام ملتهای اروپا بوده و یک مساوی هم در یورو ۲۰۱۲. تنها مساوی بدون گل هم در یک دیدار دوستانه رقم خورده است.

بنابراین سابقه نشان داده ایتالیا تیم از پیش برنده مقابل کرواسی نیست و چه بسا در دیدار آخر خود در دور گروهی یورو ۲۰۲۴ هم این طلسم شکسته نشود و منجر به حذف احتمالی لاجوردی پوشان گردد.

نظر شما