شناسهٔ خبر: 67340590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

13 صفحه قانون عجیب دستورالعمل حاکم بر قراردادهای لیگ امسال

مقررات نقل و انتقالات فوتبال ایران از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

دقایقی پیش سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار فایل 13 صفحه‌ای از ابلاغ مقررات جدید نقل و انتقالات خبر داد. نکته جالب اینکه قوانین جدید متعلق به سه فصل آینده است و با عنوان «دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه» در اختیار اهالی فوتبال قرار گرفته‌ است.

این مقررات پنج فصل مختلف دارد و با 59 ماده مختلف، فوتبال ایران را کاملا تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. دایره نفوذ این مقررات از بازیکنان تا مدیران باشگاه‌ها و حتی چارت سازمانی هر باشگاه را شامل می‌شود و «با هدف ارتقای سلامت اقتصادی» تهیه شده است.

جالب اینکه سازمان لیگ در مقررات تازه خود از حذف بند فسخ خبر داده که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد چرا که بند آزادسازی در سراسر فوتبال دنیا مرسوم است و باشگاه‌های بزرگ نیز این بخش را در قرارداد بازیکنان خود می‌گنجانند.

همچنین به صورت رسمی اعلام شده که لیست بزرگسالان از 19 به 20 افزایش پیدا کرده تا باشگاه‌ها امکان ثبت قرارداد یک بازیکن بیشتر نسبت به فصل گذشته را در فهرست خود داشته باشند.

از طرف دیگر ثبت قرارداد بیش از یک سال برای بازیکنان بالای 30 سال ممنوع شده که بر اساس این قانون بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند هم در قرارداد تازه فقط می‌توانند یک ساله امضا کنند.

واکنش فدراسیون فوتبال به یک شایعه درباره پرونده جنجالی

جالب اینکه سازمان لیگ تاکید کرده که مقررات جدید روز 21 خرداد در هیئت رئیسه فدراسیون تصویب شده و از امروز برای تمام باشگاه‌ها لازم الاجرا خواهد بود.

به زودی این قوانین و مقررات مورد بررسی جدی و جزئی در "ورزش سه" قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما