شناسهٔ خبر: 67340204 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

ساعت‌های حیاتی پرسپولیس برای انتخاب سرمربی؛ تئوری آشفتگی

صاحب‌خبر -

مرتضی سعیدی

وقتی رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به دلیل طرح اظهارات جنجالی علیه فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال با حکم کمیته اخلاق 20 روز از فعالیت محروم شد، مشخص بود  این محرومیت در روند نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت اثرگذار بوده است. در حالی‌ که پرسپولیسی‌ها بعد از جدایی اوسمار ویرا به دنبال استخدام سرمربی جدید هستند، فعلا خبری از توافق با سرمربی جدید نیست و مذاکرات با گزینه‌های مختلف ادامه دارد. بعد از مطرح شدن اسم والتر ماتزاری و قوت گرفتن حضورش روی نیمکت قرمزها احساس می‌شد که آرامش و ثبات در باشگاه برقرار خواهد شد اما با حاصل نشدن توافق و منتفی شدن حضور مربی ایتالیایی در تهران، موج جدید تئوری آشفتگی در اردوگاه سرخ راه افتاد.

مدیران باشگاه پرسپولیس در دوران محرومیت درویش، مشغول انجام مذاکرات اولیه با ستاره‌های کلیدی فصل گذشته شدند تا بتوانند قرارداد آنها را تمدید کنند. مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و البته مهدی ترابی از جمله ستاره‌های پرسپولیس هستند که قراردادشان با سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسیده و رایزنی‌ها با این بازیکنان برای تمدید قرارداد در حال انجام است. رایزنی‌هایی که حتی با پورعلی‌گنجی هم روند مناسبی نداشته. در کنار این سه ستاره، علیرضا بیرانوند هم قراردادش را با پرسپولیس یک‌طرفه فسخ کرد تا دغدغه دروازه‌بان برای فصل آینده به دغدغه‌های قهرمان لیگ اضافه شود.

پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد ستاره‌های کلیدی خود با معضل عدم تسویه مطالبات فصل گذشته آنها مواجه هستند. در این مسیر، گفته می‌شود که به بازیکنان پرسپولیس اعلام شده به‌زودی مطالبات‌شان پرداخت خواهد شد اما فعلا خبری از تسویه‌حساب نیست و همین مساله باعث شده تا بازیکنان سرخ‌پوش نسبت به تمدید قرارداد خود مردد شوند و در این زمینه، مرتضی پورعلی‌گنجی از جمله ستاره‌هایی بود که نسبت به مشکلات مالی پرسپولیس واکنش نشان داد.

پورعلی‌گنجی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود نسبت به مشکلات به‌ وجود واکنش نشان داد که در بخشی از یادداشت مدافع پرسپولیس آمده است:«ما درخواست عجیب و غریبی نداریم. اکثر بازیکنان پرسپولیس پیشنهادهای به‌مراتب بهتر دارند ولی به‌ خاطر پیراهن پرسپولیس و هواداران نجیبش با رقم کمتر ماندند.» در کنار عدم توافق با مرتضی پورعلی‌گنجی، رایزنی‌ها با دانیال اسماعیلی‌فر هم مثبت پیش نرفته و این مدافع باتجربه هم اعلام کرده به دلیل عدم دریافت مطالبات خود حاضر به تمدید قراردادش نیست.

اتفاقاتی که در زمینه تمدید قرارداد با بازیکنان مشاهد می‌شود و انفعال باشگاه در این زمینه کار پرسپولیس را در ادامه فصل نقل و انتقالات سخت خواهد کرد. تیمی که قهرمان لیگ شده، باید هدف اصلی‌اش حفظ شاکله اصلی تیم در ادامه تقویت و پوشش نقاط ضعفش باشد. قرمزها اما در همان قدم اول سرمربی برزیلی خود را از دست دادند تا راس هرم موفقیت‌شان بر باد رفته باشد.

مدیران باشگاه پرسپولیس در سودای آن هستند تا بتوانند طی 72 ساعت آینده سرمربی جدید تیم‌شان را معرفی کنند و در این مسیر، نام سه گزینه روی میز پرسپولیسی‌ها است؛ یان فنت‌شیپ، مارکوس پاکتا و آندره‌آ استراماچونی! مذاکرات با فنت‌شیپ و پاکتا در روزهای اخیر دنبال شده و بعد از منتفی‌ شدن همکاری با ماتزاری، سرخ‌پوشان پیگیر وضعیت استراماچونی هستند که در صورت توافق با سرمربی سابق استقلال، یکی از اتفاقات تاریخی در فوتبال باشگاهی ایران رخ خواهد داد. هرچند این اتفاق بعید به نظر می‌رسد اما مطرح شدنش هم خوراک خبری جذابی است.

فنت‌شیپ به دلیل مسائل غیرفوتبالی، شرایط ویژه‌ای برای حضور در پرسپولیس دارد اما گفته می‌شود که مارکوس پاکتا، سرمربی برزیلی و نام‌آشنای دنیای فوتبال که در فوتبال آسیا در تیم‌های مختلفی از جمله الغرافه و الریان قطر، الهلال عربستان و تیم ملی عربستان تجربه فعالیت دارد، اصلی‌ترین گزینه هدایت سرخ‌پوشان پایتخت است. باید دید با توجه به شرایط به‌وجود آمده، طی 72 ساعت آینده تصمیم نهایی مدیران باشگاه پرسپولیس چیست و سرانجام چه کسی به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت انتخاب می‌شود و چه زمانی تئوری آشفتگی در پرسپولیس به پایان می‌رسد؟

 

نظر شما