شناسهٔ خبر: 67339681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

به دروغ می‌گویند در داخل واکسن تولید و تزریق کردیم بعد به ما واکسن دادند

روحانی: عده‌ای باید مؤاخذه شوند که چرا دروغ گفتند و اعلامیه دادند واکسن کرونا از خارج نخرید، تولید می‌کنیم

حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت ادعای واردات واکسن کرونا پس از تولید و تزریق واکسن داخلی دروغ است. او همچنین خواستار مؤاخذه کسانی شد که به دروغ گفتند ۵۰ میلیون دوز واکسن داخلی تولید می‌شود و نباید واکسن خارجی خرید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر روحانی در این باره گفت:

* به دروغ می‌گویند در داخل واکسن تولید و تزریق کردیم بعد به ما واکسن دادند. واکسن داخلی اواخر خرداد ۱۴۰۰ مجوز تزریق گرفت. ما واکسن خارجی را در بهمن ۱۳۹۹ وارد و به کادر پزشکی تزریق کردیم.

* عده‌ای می‌گفتند اصلاً واکسن نخرید، ما خودمان واکسن درست می‌کنیم و مرداد یا شهریور به شما ۵۰ میلیون دوز واکسن می‌دهیم. مصاحبه کردند و روبه‌روی دوربین دروغ گفتند. ما که گول این حرف‌ها را نخوردیم.

* قبل از دی‌ماه ۱۳۹۹ مذاکره کردیم، با اسپوتنیک قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن بستیم. بیشتر از این تعداد با چین برای سینوفارم مذاکره کردیم و قرارداد بستیم. ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از کواکس خریداری کردیم.

* هر موج کرونا همه ما را تحت فشار می‌گذاشت و آرام می‌شد تا موج بعدی که معمولاً بعد از ۶۰ روز شروع می‌شد. اواخر تیر و مرداد موج پنجم شروع شد که نه فقط در ایران که در تمام دنیا گرفتار شدند و حتی چین نتوانست واکسن‌هایی که تعهد کرده بود را به ما بدهد.

* ما بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن خریداری کردیم. گفتیم آن ۵۰ میلیون داخلی هم اگر تولید کردند می‌خریم.

* عده‌ای باید مؤاخذه شوند، روبه‌روی ملت جواب دهند که چرا دروغ گفتند و به ما توصیه کردند و اعلامیه دادند واکسن از خارج نخریم، ما که گوش نکردیم، به آنچه وظیفه ما بوده عمل کردیم و واکسن وارد کردیم.

نظر شما