شناسهٔ خبر: 67339459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ آذر ۱۳۴۸: سرمایه دار بزرگ امریکایی که مهمان من شد

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح پیام شاهنشاه را در انجمن گروسیوس دانشگاه تهران خواندم، (گروسیوس دانشمند هلندی است که اصل حقوق اجانب و حقوق بین الملل را پایه گذاری کرده است). به این جهت صبح شرفیاب نشدم. ظهر آقای [اندرسون] Anderson سرمایه دار بزرگ آمریکایی مهمان من بود. قرار است در چهل هزار هکتار اراضی زیر سدّ محمدرضا شاه سرمایه گذاری و آبادانی کند. این شخص سرمایه دار بزرگی است، در آمریکا ده هزار هکتار زمین زیر کشت و دویست و پنجاه هزار گاو دارد!

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۴۸: صبح پیام شاهنشاه را در انجمن گروسیوس دانشگاه تهران خواندم، (گروسیوس دانشمند هلندی است که اصل حقوق اجانب و حقوق بین الملل را پایه گذاری کرده است). به این جهت صبح شرفیاب نشدم. ظهر آقای [اندرسون] Anderson سرمایه دار بزرگ آمریکایی مهمان من بود. قرار است در چهل هزار هکتار اراضی زیر سدّ محمدرضا شاه سرمایه گذاری و آبادانی کند. این شخص سرمایه دار بزرگی است، در آمریکا ده هزار هکتار زمین زیر کشت و دویست و پنجاه هزار گاو دارد!
 
 راجع به [سهمیه نفت وارداتی آمریکا] صحبت کردیم (چون در شرکت های بزرگ نفت آمریکایی شریک مهم است). می گفت ممکن است در ۵ / ۱۲ درصد سهمیه ورودی تغییراتی پیدا شود ولی آن وقت به نفت ورودی تاکس بسته خواهد شد. به این صورت من فکر نمی کنم این کار منافع زیادی برای ما داشته باشد. به هر صورت یک ساعت و نیم پیش از ظهر امروز شرفیاب شده.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما